Elta Universitate România

Prefata la Planeta Painii vol. XVIII
In aceasta prefata vom vorbi despre fumat. In acest subiect mai intra si cafeaua, ceaiul negru, coca-cola...
Cei care ii vad pe eltisti remarca tineretea si sanatatea lor, echilibrul psihic si fizic, dar sunt total surprinsi ca fumeaza.

In virtutea obisnuintei suntem in stare sa perceopem lumea prin propria experienta, chiar si cand avem de a face cu alta experienta. Majoritatea celor care discuta despre alimentatia naturala au opinii foarte clare, chiar vehemente, uitand un singur detaliu: nu practica, nu folosesc aceasta alimentatie naturala; latura mai trista: la o asemenea situatie se preteaza si medicii. In acelasi context, prezenta fumatului la cei care intr-adevar folosesc alimentatia naturala, produce la ceilalti consternare, si totusi este bine sa nu vedem o realitate dintr-o alta. De ce sunt impotriva fumatului? Fiindca au o experienta proprie, cu rezultate negative.

In plan mondial, intr-un an, mor din cauza fumatului cinci milioane de oameni. Da, este o cifra trista, dar vrem sa ii salvam pe oameni interzicandu-le fumatul, chiar daca el exista - in acest moment intram intr-un conflict cu propria realitate.

Imi permit sa scriu despre cei care folosesc alimentatia denaturata, avand experienta acesteia, in plus cei douazeci de ani de alimentatie naturala imi permit sa vorbesc si despre aceasta. De la bun inceput pot spune clar - si ar fi bine ca si medicii sa foloseasca aceasta explicatie in locul interdictiei, intre o explicatie si o interdictie omul realizeaza explicatia, dar se opune interdictiei. Despre ce e vorba? fumatul in alimentatia denaturata nu este bun (plus si celelalte), pe cand in alimentatia naturala este bun. Si mai concret sa vedem despre ce este vorba.

Toate aceste substante pe care le-am insirat au la baza alcaloizi, alcaloidul este o substanta in care elementul predominant este azotul, respectiv grupa a V-a din tabelul lui Mendeleev, o substanta mult mai activa decat cele care au la baza carbonul (grupa a IV-a). Dar sa nu uitam ca aceste substante care au la baza carbonul, alimentele pe care le consumam, prin tratament termic le denaturam, ele pierzandu-si calitatile biologice, astfel incat corpul fizic este afectat. In alimentatia naturala sunt aceleasi produse alimentare in care carbonul este lasat in pace, astfel ca in corpul fizic este la fel. O calitate a alcaloizilor este si functia de catalizator, mediul in care sunt prezente intra intr-o dinamica mai mare, astfel daca intalneste un corp fizic afectat va mari aceasta stare de lucruri; in caz ca intalneste un corp fizic neafectat, va face acelasi lucru. Este interesant sa scoatem in evidenta: alimentatia naturala nu numai ca ii prieste corpului fizic, dar il aduce la o dinamica mai vie, astfel ca el are nevoie de o predominanta azotica. Aceasta o gasim in aceste stupefiante.

(STUPEFIANT, -A adj. 1. care uimeste, uluitor. 2. (med.; si s.n.) (substanta) care da organismului o stare de amorteala, producand o stare de euforie trecatoare. [pron. -fi-ant. / < fr. stupĂŠfiant])

E ste interesant si bine de stiut: aerul pe care il respiram este tot un stupefiant - daca ne referim la cei 70 % pe care ii reprezinta azotul, fata de 20 % care este oxigenul (grupa a 6-a).

La ora actuala marea majoritate a oamenilor folosesc alimentatia denaturata chiar daca de 500 de ani europenii au descoperit ca exista fumatul. Numai ca, pe fondul alimentatiei denaturate - si aceasta la randul ei din ce in ce mai rafinata, sintetizata si aditivata - fumatul devine extrem de nociv... Poate tot raul spre bine, astfel oamenii sa se trezeasca in fata acestei alimentatii denaturate, care ea este cauza tuturor relelor. Combinatia stupefiantelor nu face decat sa accelereze o trista realitate.

Ceea ce scriem aici pare o reclama in favoarea producatorilor de tigari, dar le atrag atentia sa pledeze si ei in aceasta directie si chiar sa scrie pe pachetele de tigari aceasta realitate, in caz ca sunt dati in judecata, fiindca nu vor avea niciodata un proces din partea unui consumator de alimentatie naturala.

Ceea ce am scris aici se refera la respiratia pulmonica si nu la respiratia reala - intr-adevar acestea se confunda, noi percepand numai realitatea respiratiei fiziologice, dar chiar si in contextul acesta fumatul trebuie bine arbitrat. Chiar daca am scris acesta articol, el nu rezolva o situatie decat la suprafata, scotand in evidenta pericolul la care se expun cei care se alimenteaza denaturat. Solutia ar fi simpla: renuntarea totala la fumat, si ca o curiozitate, evitarea excursiilor la munte (aer curat). Desigur, mai este si o alta rezolvare: renuntarea la alimentatia denaturata, nu in favoarea fumatului cat pentru o viata mai aproape de viata, prin a respecta o realitate simpla si accesuibila.

Este uimitor cum oamenii fumeaza chiar pe acest fond denaturat, indiferent de consecinte, de aici rezulta o nota clara in aceasta directie, inca un prilej de a fi atenti, si mai ales pentru institutiile care prin metodele neconstructive impotriva fumatului, il amplifica. Au o singura circumstanta prin faptul ca nu cunosc o realitate care nu exista in teorie, ci numai prin practica obisnuita, respectiv alimentatia naturala.
Ion, Caim, 9 noiembrie 2003, 2:25.

Prefata la Planeta Painii vol. XIX
Inafara de metoda alimentatiei naturale propusa de Elta Universitate, mai sunt alte trei: macrobiotica, ayurvedica si vegetarismul. Fata de alimentatia noatra, acestea sunt deja clasice, predominante din Orient.

O nota interesanta a lor: evitarea produselor animale. Curios, nu este vorba de carne, cat de ouale de gaina si produsele lactate astfel ca laptele, chiar daca e un produs natural, nu este luat in consideratie.

In aceste scoli, alimentatia este un scop, este perceputa senzorial fata de alimentatia eltista care vede in alimentatie un sens, si este perceputa metafizic.

Este uimitor cum toti partizanii acestor scoli au uitat ca primul produs pe care l-au folosit in viata lor a fost laptele matern - intr-un sens vulgar putem spune "produs animalier" - si deodata acest lapte este tratat ca ceva nociv.

Si totusi de ce s-a ajuns aici? In primul rand as vrea sa scot in evidenta: laptele este tratat ca o bautura care se bea; e bine sa remarcam prima noastra experienta alimentara: noi am supt laptele, de aceea si varsta respectiva se numeste a sugarilor. Trebuie sa luam in consideratie ca dupa aceasta varsta care dureaza aproximativ un an, copiii sunt alimentati denaturat. Aceste doua aspecte duc la eradicarea laptelui ca aliment de baza.

Laptele este un produs limphatic necesar vietii. Componenta lui esentiala, zerul, este de cel putin zece ori mai puternica decat laptele. Chiar daca consumam lapte, se exclude din start de a se bea. La fel ca si sangele, care se administreaza prin transfuzie; pe fondul unei alimentatii denaturate laptele natural este nociv, de aceea pasteurizarea lui pare sa fie mai asimilabila. In alimentatia naturala eltista, laptele si produsele lactate (branza, smantana, iaurt, unt, lapte prins si zer) sunt de baza. Dar chiar daca alimentatia este naturala laptele nu se bea, el se foloseste ca si cafeaua: se soarbe la intervale de timp, fiindca chiar si pe fondul alimentatiei naturale, daca se bea produce dereglari nedorite. Astfel daca se respecta aceste lucruri, ratia zilnica este de 200 ml lapte, plus 70 gr azime, plus vegetale, legume, miere si seminte, in cantitati simbolice. Aceasta alimentatie are un efect covarsitor: mentine corpul fizic la varsa de treizeci de ani, imunitatea sa este in crestere, vitalitatea la fel, si pretul de cost al alimentatiei devine simbolic.

Zilnic in lume se pasteurizeaza sute de milioane de litri pentru a corespunde alimentatie denaturate - este una dintre cele mai mari crime posibile, datorata unei ignorante si mai grav stiintifice. Chiar si pe un fond de alimentatie naturala el trebuie tratat cu atentie, este produsul vietii, pentru viata, eliminarea lui este eliminarea vietii.

Cum spuneam mai sus alimentatia eltista trateaza acest subiect si din punct de vedere metafizic. Chiar laptele este un element metafizic, el face parte dintre substantele care au o latura subtila si una utila, nu este produs de metabolismul fiziologic, cat de unul subtil (nefiziologic). Superior laptelui este sangele, si acestuia - limpha. Ele sunt substante materiale, dar si limpha este obtinuta dintr-o substanta nemateriala, respectiv etheric - in textele oculte pe acesta il gasim sub denumirea de Corpul lui Dumnezeu - deci cele trei substante materiale sunt una si aceasi substanta. Limpha este cea care hraneste corpul fizic, pe ea medicina o confunda cu apa (70%); in schimb sangele intretine corpul fizic, respectiv temperatura, eliminarea corpurilor straine, drenarea,... Laptele este o substanta care poate fi folosita si intre corpuri, respectiv mama si copil, dar nu numai. Vedem cum laptele face parte dintr-un complex prin care viata este universala. La fel ca laptele avem si azima (paine naturala), care are la baza elemente primordiale (tarate de grau plus zer).

E bine sa realizam: productia de lapte nu este intamplatoare, el este o substanta absoluta, putem spune nealimentara si totodata alimentara. Pasteurizarea lui (fierberea) il transforma intr-o substanta extrem de nociva care determina pierderea imunitatii, devitalizare, imbatranire,... Curios, folosirea lui nepasteurizata in alimentatia denaturata este la fel de nociva - un argument in plus pentru complexitatea sa. Practic el nu trebuie folosit numai in prima etapa de viata, cat pe toata durata timpului cat avem un corp fizic; laptele, ca si sangele, nu hraneste, nu construieste corpul fizic, el mentine corpul fizic intr-o structura ideala.

Este la fel de interesant, laptele intra in categoria stupefiantelor nu din cauza ca ierbivorele mai pasc si plante narcotice (mac), cat el insusi, prin complexitatea sa, este o substanta magica. Tratarea, folosirea - implica atentie si cunoasterea adevarului. Cunoscand acestea, eficienta lui este vitala in existenta noastra.

Societatea umana, incetul cu incetul iese dintr-o epoca a ignorantei, si redescoperirea laptelui va fi o redescoperire a vietii, mai concret a sanatatii. Este momentul ca responsabilii din circuitul laptelui sa aiba o opinie din ce in ce mai responsabila deoarece lucrurile nu sunt atat de dificile, cat consecintele; as scoate in evidenta legislatia guvernelor care din start interzic vanzarea laptelui natural, este un act premeditat care in definitiv are la baza o totala ignoranta - putem spune ca statul isi distruge populatia.

Ca o concluzie laptele nu este o bautura, nu trebuie pasteurizat, folosirea lui normala este numai in alimentatia naturala, dar chiar si aici trebuie sorbit. In lapte avem cel mai sacru aliment si trebuie tratat ca atare, pentru ca el este viata lichida, este sanatatea noastra, el ne elibereaza de temeri, ignoranta si batranete, este accesibil tuturor, fiindca daca la inceput mama ne da viata prin el, mai tarziu mama natura ne ofera eternitatea.
Ion, Caim, 9 noiembrie 2003, 3:42.

Prefata la Planeta Painii vol. XX
Alimentatia obisnuita duce la moarte; alimentatia naturala este opusul celei obisnuite, firesc sa duca la viata - astfel ca pentru moarte lucrurile sunt rezolvate, pe cand pentru viata trebuie sa invatam sa traim.

Planeta Painii nu se refera numai la alimentatia naturala cat la aceasta viata pe care pana aici am confundat-o cu moartea, aceasta viata este o notiune holistica, si pentru a o percepe descoperim trei dimensiuni astfel: Alimentatie-Jurnal-Sex.

Pe parcursul acestor emailuri ati observat cum cei in cauza vorbesc despre Jurnal; el este un element esential, care face parte din autoeducatie, el este recunoasterea, fiindca experienta alimentatiei naturale, in particular este o experienta originala, ea se percepe diferit de la entitate la entitate, avem nevoie de un dialog cu noi insine prin care sa reflectam, sa recunoastem aceasta experienta alimentara. Desigur, Jurnalul nu se refera numai la experienta alimentara - in programul Elta si aceasa alimentatie are trei grade, fiecare grad fiind total deosebit de anteriorul, astfel devine necesara o deconspirare a propriei noastre experiente, in asa fel sa fim intr-un echilibru cu ea. Altfel spus Jurnalul face parte din procesul de individualizare, de autonomie, prin care ne asumam propria responsabilitate. Prin cele trei grade de alimentatie dispare asa-zisa alimentatie, astfel ca Jurnalul este si va ramane alimentatia noastra. Suntem spirit si avem nevoie de spirit. Jurnalul este o interfata intre realitate si absolut.

Alimentatia naturala fara Jurnal este doar un scop, prin Jurnal este un sens. Pentru detalii despre Jurnal - ele se gasesc in Colectia 17 a Eltei Universitate; ceea ce putem sa mai adaugam aici: Jurnalul este ca un toiag de care ne folosim in primii pasi in experienta originala, Jurnalul ne deschide noi calitati care sunt la ora actuala latente, fiindca aceasta alimentatie va ocupa un timp din ce in ce mai scurt, astfel ca va trebui sa descoperim cu ce umplem acest gol, in asa fel incat sa nu ajungem la o stare de vegetala. Fiindca prin aceasta experienta a alimentatiei naturale, chiar daca la inceput este simplu, cu timpul constatam noi valente ale existentei noastre, viata devine din ce in ce mai mare, omul devine holistic, are nevoie de o constitutie alaturi de constiinta. Nu intamplator toata lumea stie sa scrie, la fel toata lumea poate manca natural, si tot asa nu intamplator toata lumea moare - este doar un joc de cuvinte al existentei formale. Jurnalul este un statut, o Biblie prin care realizam continuitatea, semimeditatia, reflectarea si realizarea coerenta si responsabila a actiunilor si faptelor noastre, ne ajuta intr-un sens imens la descoperirea comunicarii - fiindca dupa sapte ani de alimentatie naturala putem spune ca traim numai din comunicare; relatiile sociale au comunicarea la baza lor. In ultima instanta orice entitate este originala, firesc este ca si experienta ei sa fie la fel, de aceea avem nevoie de un punct de sprijin, de referinta, de autoconstatare. Din proprie experienta, in trecerea de la gradul I la II de alimentatie naturala jurnalul m-a ajutat si sustinut, si mai ales trecerea de la gradul II la III, fara Jurnal nu s-ar putea realiza. Chiar si Planeta Painii este un Jurnal prin care constatam si experienta celorlalti, astfel anticipam constienti lucruri pe care le-am fi interpretat.

Cum spuneam mai sus, Alimentatie-Jurnal-Sex formeaza o singura experienta, Jurnalul este axa pe care pivotam, in existenta noastra particulara si originala la un capat avem alimentatia, la celalalt sexul; in mod paradoxal acesti doi termeni se confunda, dar sexul fara jurnal ramane doar un instinct, si in nici un caz o forma de alimentatie. Asa cum spuneam in prefata la volumul XVII, sexul da viata sau ia viata. Desigur, Jurnalul aici nu este o descriere a sexului, Jurnalul ne scoate din instinct (barbat-femeie) si ne aduce la constiinta (om). Prin Jurnal realizam ca cele doua corpuri (barbat-femeie) formeaza un singur corp (omul). Este o experienta putem spune divina, perceputa real, si totusi aceasta experienta este determinata de o identificare, altfel cadem in mimetism.

Jurnalul este un act care ne scoate din gramada sociala la individualitatea de om, el este un solilocviu prin care Fiul (corpul fizic) comunica cu Tatal [corpul astral (subtil)], ne identificam cu spiritul care suntem, indepartandu-ne de moarte si apropiindu-ne de viata.
Ion, Caim, 12 noiembrie 2003, 3:16.

Prefata la Planeta Painii vol. XXI
Alimentatia naturala, si mai ales prin programul Elta, duce la o alta dimensiune a vietii - putem sa-i spunem o viata naturala.

Omul in general este o fiinta labila si mimetica, se adapteaza si accepta, in conditii normale tinde catre egoism, educatia si-o obtine prin metoda stafeta, adica preia de la generatia anterioara norme si precepte, chiar daca se schimba sunt doar laturile formale; ceea ce este constant la toate clasele sociale este alimentatia.

Alimentatia fiind un factor comun, determina o realitate comuna, i se acorda mai mult timp decat celorlalte aspecte ale vietii; chiar si aceasta alimentatie a devenit prin generalizare acelasi meniu, chiar daca in ultima vreme o sectiune a medicinei se ocupa de nutritionism... In ultima vreme a aparut un factor putem sa-i spunem catastrofic - bulimia. In aceasta epoca constatam o reducere a activitatii culturale, stiintifice, si o escaladare a dimensiunilor politice pe un fond de recesiune economica, in mass-media domina relatarile pesimiste... acestea au dus la marirea cantitatii alimentare, accentuand starea de anestezie pentru a se atenua stresul social. In tarile dezvoltate alimentatia sau produsele alimentare sunt semipreparate, ea e tinuta sub controlul normelor si stasurilor, este total denaturata, rafinata, sintetizata si aditivata. Asistam la o degringolada globala, pe fondul unei activitati sociale reduse omul este impins chiar fortat spre o activitate alimentara, situatia a dus la escaladarea patologiei sociale intr-o recrudescenta neasteptata a diabetului. Bugetele guvernamentale au crescut cat au putut asigurarile sociale, dar in ultima vreme sunt depasite, mereu mai multi suferinzi sunt efectiv abandonati; pe fondul acesta constatam o cerestere a mortalitatii si o descrestere a natalitatii...

Pentru cei care au ajuns la volumul XXI din Planeta Painii randurile de mai sus sunt extreme, pentru mistici ar corespunde cu sfarsitul lumii, si totusi omul - si nu oamenii - este liber, depinde de el insusi, celelalte forte: comertul, medicina, institutiile in general - sunt aparente; cele douazeci si unu de volume au demonstrat ce era de demonstrat, cei care cauta cu adevarat le vor descoperi pe internet, printre prieteni, sau prin asa-zisa intamplare fericita. Daca ar fi fost sfarsitul lumii, aceasta manifestare Planeta Painii nu si-ar fi avut rostul.

Constatam cum mereu mai multi descopera aceasta alternativa - chiar daca era permanent alaturi de ei, a fost totusi nevoie de curajul catorva, acum putem vorbi deja de o lume aparent noua, care a depasit traditia si acceptarea... In definitiv soarta omului este in mainile lui, si nu a celorlalti; tot asa este implicat la propriu bunul simt, o responsabilitate reala fata de viata proprie, si dupa cum vedem in cele douazeci si unu de volume, lucrurile sunt accesibile tuturor; in definitiv e o schimbare de opinie.

Alimentatia naturala este boicotata in continuare de medicina si media, si mai concret, in spatele acestora de manifestarile unui comert furibund, acesta determinat de o experienta cantitativa, de scopul care scuza mijloacele, intr-un cuvant - profit. Dar cum comertul nu este un personaj exista un motiv in plus pentru a face abstractie de el; personajul suntem noi. Traim intr-un mediu natural si mai ales in mijlocul unei piete agricole, in mod uimitor aici produsele sunt naturale chiar daca acasa le distrugem prin fierbere - ne vine greu sa concepem ca aceste produse naturale sunt perfecte in aceasta faza; De unde vine aceasta greutate? Din mai multe directii, dar toate sunt false chiar daca sunt sustinute stiintific. De unde putem constata acest lucru? Pur si simplu prin consecintele pe care le genereaza, vis-a-vis de consecintele folosirii lor fara a fi fierte. La mijlocul acestor cuvinte este cuvantul "bun simt".

Pentru cei care acced la alimentatia naturala, Planeta Painii este un abecedar la propriu si figurat; dupa cum vedeti nu exista un singur autor, prilej prin care aveti posibilitatea unei viziuni si a "n" probe, in care bunul simt are deja o cale batatorita.

Le aduc un omagiu celor care inainte de Planeta Painii s-au aventurat depasind deferendele formale ale unei societati deformate, pe acestia ii regasiti in aceste pagini bine-sanatosi; ei au pus la punct un vast meniu natural care practic nu se poate deosebi de cel fiert, si mai ales in ultimii ani aceasta minunata paine naturala, care a creat si Planeta Painii - o cale sincera si simpla pentru ca oamenii sa poata judeca in liniste si libertate daca merita sa traiasca; din capul locului nu cred ca exista cineva care sa se gandeasca sa-si distruga viata, aproband experiente false. Alimentatia naturala este o viata naturala, prin care omul isi descopera natura intr-o armonie detasata, si in mod uimitor isi descopera sanatatea.
Ion, Caim, 15 noiembrie 2003, 2:59.

Prefata la Planeta Painii vol. XXII
In Romania exista aproximativ 220 de mii de medici ajutati de 450 de mii de asistenti, impreuna formeaza o armata de 700 de mii de oameni, care au grija ca 20 de milioane de oameni sa fie sanatosi.

Acestor oameni doresc sa ma adresez, este de datoria lor - prin profesiunea pe care o au - sa descopere acele lucruri prin care oamenii sa fie sanatosi.

Este usor de constatat cum cel putin in ultima mie de ani medicina si medicii nu au dus spre o cercetare mai atenta, mentinand o traditie la care azi putem constata ca efectul este contrar. S-a ajuns la o patologie generalizata, la o scandaloasa suferinta, si pentru ce? Oare pentru a respecta o traditie?

Planeta Painii este o cercetare la propriu a unei alternative viabile si accesibile. Nota esentiala este totala contradictie cu perceptele medicinii actuale, prin faptul ca cei care au realizat alimentatia naturala au iesit din planul patologic si, ceea ce este interesant, nu se mai folosesc medicamentele.

Este o datorie normala si fireasca aceea ca medicii, desigur la inceput cativa, sa se "sacrifice" in aceasta directie, fiindca chiar si o experienta in alimentatia naturala, in caz ca are rezultate negative se poate abandona. Dar dupa cum vedem din aceste 100 de carti ale Eltei Universitate si mai ales din cele 22 de volume ale Planetei Painii (acum cand scriem aceasta prefata, aceste volume au trecut de 30), avem la dispozitie o vasta experienta - si nu a unui caz, si nu numai intr-o singura tara - cum lucrurile sunt total in favoarea acestei alimentatii naturale. Era de datoria medicilor sa descopere aceasta alternativa, astfel incat azi sa nu asistam la o jalnica patologie, asistata de sute de mii de medici care nu fac nimic in aceasta directie.

O latura dramatica pe care vreau s-o scoatem in evidenta: medicii actuali neaga si boicoteaza aceasta alternativa alimentara, aceasta situatie duce la un act de premeditare in fata caruia ramai fara cuvinte.

Medicul mananca la fel ca si pacientul - rezultatul: amandoi au aceeasi soarta; situatia este in mana medicului totusi. Asist la o situatie ironica: in asa-zisele tratamente, si mai concret in spitale, bolnavii pe de o parte sunt tratati, dar de trei ori pe zi merg la sala de mese unde li se ofera o alimentatie denaturata, practic alimentatia obisnuita; putem spune ca pe de o parte fac si pe de cealalta desfac. As sugera o banala experienta, ca pacientilor unui spital sa nu li se asigure asistenta medicala, ci numai asistenta alimentara. Este de ajuns aceasta aparenta terapie alimentara, si spre uimirea noastra in majoritatea cazurilor vom asista la o insanatosire spectaculoasa... Mai ales astazi cand avem spitale private, medicul care este si patron poate realiza o asemenea experienta la modul simplu. Desigur, asistenta alimentara se refera la alimentatia naturala - Elta Universitate poate asigura pentru inceput "bucatarii" pentru realizarea acestui tratament.

Sunt sigur ca va veni o zi cand medicii adevarati vor realiza o realitate la propriu, facand abstractie de traditie, norme si metode, realizand o banala alimentatie naturala, descoperind prin proprie experienta cum metabolismul prin cele doua aspecte: asimilatie si dezasimilatie, ajunge la o dimensiune pe care o numim sanatate. Pacat ca din experienta lui Hipocrat in mod traditional s-a mentinut numai juramantul care si azi suna frumos, in realitate Hipocrat a sintetizat realitatea vietii si prin aceasta alimentatie, cand a spus in cateva cuvinte: "Hrana voastra sa va fie medicament si medicamentul aliment" - atat de simplu si sincer, si ca un mod consternant: au realizat-o numai animalele; astfel ca in paduri nu dam peste spitale si policlinici, peste animale suferinde, cat din contra - si sa nu uitam ca nici un animal nu este medic.

Experienta Eltei Universitate sta la dispozitia nu doar a medicilor din Romania, ne asumam responsabilitatea ei considerand ca este de datoria noastra, si in cuvantul nostru implic si dimensiunea medicala, astfel societatea umana sa depaseasca aceasta tragedie, si medicul sa fie la propriu alaturi de oameni, ca un bun educator, si sa asistam la o trecere de la medicina terapeutica la medicina preventiva. Profesiunea de medic sa nu mai corespunda cu profesiunea suferintei, cat cu profesiunea sanatatii.
Ion, Caim, 15 noiembrie 2003, 3:42.

Prefata la Planeta Painii vol. XXIII
Viata aceluia care mananca natural, pentru aceasta epoca nu este usoara dar nici grea. Cel care ajunge la aceasta performanta se vede in mijlocul unei lumi, mai bine-zis este vazut de aceasta lume, nedumerita si dornica sa-l salveze - da, este vorba de-un impact; majoritatea celor care se apuca de aceasta alimentatie naturala nu reusesc sa depaseasca aceasta stare de lucruri.

Corpul fizic este supus unor transformari majore, pe de cealalta parte cel in cauza este dezaprobat si neanteles; aceasta alimentatie se refera, se adreseaza oamenilor puternici, care stiu ce vor, si responsabili pentru viata lor. A mima, a cocheta este un act prin care nu vom reusi sa abordam aceasta alimentatie, multi sunt tentati de-a o folosi vazand un scop, nebanuind ca este un sens, altii o folosesc pentru tratament si dupa ce se insanatosesc isi iau revansa - toate acestea apartin fiintei neangajate, care ar vrea sa obtina cat mai gratuit lucruri fabuloase.

Intr-o atmosfera ridicola si spectaculoasa aceasta alimentatie n-are nici un succes, fiindca este un act absolut in care intra in joc lucruri nebanuite; conduita si temperamentul, rabdarea si continuitatea sunt instrumentele care ne vor facilita succesul integral, de aceea se spune ca aceasta alimentatie se refera la 7% dintre oameni - discriminarea nu este din partea noastra cat a neputintei majoritatii.

Acest aspect este specific acestei epoci, cand dominanta traditiei, obisnuintei, perseverentei si persuasiunii medicilor, a familiei si prietenilor, fac tot posibilul sa nu se faca nimic. Pe parcurs ce vom inainta si totodata vazandu-se rezultatele "primilor crestini", traditia si mofturile vor ceda in fata realitatii, stiinta va trebui sa abdice de la dogme materialiste, si mai ales schimbul de informatii cu ajutorul acestui internet va face abstractie de informatiile oficiale, oamenii vor vedea experienta celorlalti, fiindca in realitate si-n definitiv orice descoperire a binelui este interpretata negativ. Datoram celor curajosi calea pe care ne-au deschis-o, si ne intrebam cu ce se deosebesc de ceilalti - dar sunt oameni normali, firesti, care au spiritul umorului, nici ei n-au stiut nu ca n-au vrut, dar in momentul cand stim si nu vrem, putem defini o situatie tragica a lipsei de responsabilitate, un act premeditat prin care ne subminam, si n-ar fi numai atat, cat acestia se opun cu vehementa la o realitate mai buna, mai frumoasa.

Alimentatia naturala este egal accesibila fiecaruia dintre noi indiferent pe ce meridian traieste, ea corespunde cu normele universale si nu cu cele oficiale; aceste produse naturale se afla la tot pasul, este nevoie doar de bun simt pentru a te intreba de ce natura nu face compot din fructe, de ce n-a fiert laptele,... Vis-a-vis de noi alte fiinte - respectiv mamifere - folosesc alimentatia naturala, cu consecinte pozitive. Chiar daca oamenii nu sunt liberi omul este liber, astfel ca lui ii revine responsabilitatea absoluta asupra vietii sale, pentru o existenta benefica si nu malefica. In Colectia 17 am explicat de ce oamenii au ajuns sa manance denaturat, aceasta epoca s-a terminat, oamenii vor reveni gradat la o alimentatie sanatoasa, normala si naturala. Altfel, societatea actuala este in culmea tragediei, in care fiecare isi aduce aportul si mai ales lumea intelectuala, dar tocmai aceasta escaladare a tragediei ne va pune in situatia sa realizam o realitate care ne asteapta; vom ramane consternati cine si ce ne-a impiedicat sa fim impotriva vietii noastre. Elta Universitate pune la dispozitie o vasta experienta prin care oricine poate analiza si judeca realitatea actuala, si ca un corolar al acestei activitati aceasta fascinanta Planeta a Painii, prin care "N" autori scriu despre viata si alimentatia lor la modul firesc, constienti totusi ca ii vor ajuta pe cei care sunt derutati de o ignoranta oficiala - pentru ca a respecta legile naturii, suntem deasupra ei.

Pentru cei care cocheteaza e bine sa stie ca lucruri gratuite nu exista - ca un argument in plus, pentru a ajunge sa fim bolnavi muncim din greu si totusi nu invatam nimic. Lumea intelectuala este prima vizata, pentru ca prin alimentatia lor denaturata isi contesta intelectualitatea si maturitatea. Le uram succes celor care deschid calea unei civilizatii facand fata la atatea comedii, lor le vom datora multumirile si sanatatea noastra.
Ion, Caim, 16 noiembrie 2003, 2:50.

Prefata la Planeta Painii vol. XXIV
Planeta Painii a ajuns la volumul XXIV pe calea internetului, ea este de fapt un grup de discutii, alaturi de site-ul eltauniversitate.ro. Zilnic mii de oameni de pe toate meridianele o citesc, chiar daca este scrisa in limba romana atatia romani au un rol de traducatori, astfel incat sa participe cat mai multi oameni. Asa cum spuneam si in prima prefata, avem de-a face cu zorile unei noi literaturi, in care cititorul devine si scriitor. Diversitatea subiectelor ii dau o nota enciclopedica, prezentarea si sinceritatea autorilor aduc o larga respiratie pentru atatia dezamagiti si obositi ai vietii - o noua literatura pentru o noua viata, pentru un om mai bun, amabil si iubitor. Fiecare pagina a Planetei Painii este o lectie de viata pentru fiecare, este un abecedar al vietii scris din intamplarile noastre, prin care ne cunoastem si ne recunoastem.

Trecerea de la alimentatia denaturata la cea naturala este una dintre cele mai grandioase experiente umane, care depaseste cu mult atatea mari evenimente; putini au intuit ca alimentatia sta la baza vietii, a relatiilor sociale, si mai ales a pacii, e acel lucru prin care nu vedem padurea din cauza copacilor, intrand benevol intr-o lume a ridicolului, a saraciei si a bolii. Ca un factor incriminant, atatia specialisti si savanti n-au atras atentia cel putin despre situatia alimentara, cat din contra, au accentuat deja o situatie din care azi lumea pare sa nu mai aiba nici o iesire.

Experienta acestor oameni care au scris aceste emailuri este o "veste buna", este curajul credintei ca natura nu este impotriva noastra, cat ignoranta oficiala. Citirea acestor emailuri, chiar daca pe moment nu ne convin raportate alimentatiei noastre, aduce o nota de optimism, care incetul cu incetul ne va trezi. La ora actuala (16 noiembrie 2003) Planeta Painii continua imperturbabila printr-o vasta diversificare, o extindere universala, si prin continuitatea ei mii de oameni trec la aceasta alimentatie naturala, printr-o dinamica exponentiala.

Dupa cum vedem Planeta Painii nu se refera la panificatie cat la productia de viata, experienta, si la ceea ce este mai important, colaborarea. Intr-adevar, painea naturala este protagonistul, este doar un ghid, o agenda, un prieten care ne uneste intr-o vibratie sincera si simpla, pentru a ne da seama ca exista bunul simt, vis-a-vis de maturitati patriotice, fanatisme traditionale, inregimentarea in stas-uri si norme. Painea naturala este buna si pentru cei care folosesc alimentatia denaturata, e un inlocuitor absolut al painii traditionale, dar ea este un aliment specific alimentatiei naturale, unde nu se foloseste painea denaturata. Pentru primul caz este un semn sau Calul Troian, pentru ca cei care o folosesc sa ajunga cu gandul, incetul cu incetul, la fapta unei vieti din ce in ce mai aproape de viata; de aceea am lasat in Planeta Painii si aceste apeluri, comenzi, abonamente, altele vin pe cale telefonica, dar acolo unde ajunge painea naturala ea se risipeste printre colegi, vecini si prieteni, acestia la randul lor dorind s-o aiba in mod direct. Painea naturala si Planeta Painii formeaza o monada cosmica cu cele doua polaritati, astfel ca painea naturala este materia, si Planeta Painii spiritul - si asa cum se stie in geometrie, numai prin doua puncte putem trasa o dreapta. Aceasta paine naturala asteapta de 3000 de ani ca noi sa nu mai asteptam sanatatea, ea este cunoscuta sub denumirea de Painea Domnului, sau azima. Chiar acest ultim termen se poate confunda cu termenul de enzima, care este o manifestare a ethericuluii, a unei substante subtile, sau, in termeni clasici, Corpul lui Dumenzeu. Este produsul pe care Hipocrat si l-a dorit fiindca el este si hrana si medicament, si intr-adevar, actiunea terapeutica a painii naturale este incontestabila.

De aceea ne dorim ca painea naturala sa nu fie separata de Planeta Painii, fiindca impreuna sunt continutul existentei noastre - asa cum se spune si in Legea Polaritatii, toate lucrurile sunt doua cate doua.

Multumim celor care sunt multumiti de faptele lor, ne aflam la rascrucea dintre doua civilizatii, putem fi fericiti ca ne-am nascut in aceasta epoca, traim fara sa vrem si o tregedie determinata de materialism dar, spre bucuria noastra, incetul cu incetul iesim din desert in frumoasele vai ale Canaanului, unde curge lapte si miere, si unde putem sta la masa cu Domnul, intr-o iubire a Fiului si a Tatalui.
Ion, Caim, 16 noiembrie 2003, 3:31.

Prefata la Planeta Painii vol. XXV

Pretul de cost al vietii pare sa fie moartea, dar cum aceasta nu exista, ar trebui sa fie in continuare aceeasi viata; totusi ne calificam realitatea prin experienta senzoriala, care nu ne poate oferi realitatea absoluta.

Pretul de cost al vietii prin alimentatia naturala se refera la aspectele economice, aceasta alimentatie cu timpul se reduce cantitativ, respectiv si pretul alocat ei - acest aspect ar fi un punct de atractie, chiar si de convingere. Si totusi reducerea pretului de cost este doar o simpla miscare pe acest fond impresionant, incalculabil.

In general corpul fizic, chiar asa cum il percepem, este etern, el totusi se schimba in ritmul unor cicluri despre care stiinta va avea timp sa le cunoasca, fiindca noi percepem corpul fizic ca pe o forma, dar chiar si continutul pe care nu-l percepem are o existenta putem spune in paralel. Paralela pe care noi o traim este cea abstracta, spirituala - interesant ca intre noi si realitatea absoluta se interpune acest corp-fizic, de aici si impresia ca acest corp-fizic suntem noi; da, el poate fi modificat in bine sau rau de viata, de experienta noastra, daca nici pe aceasta nu o cunoastem traim intr-un continuu suspans, astfel corpul -fizic suporta aceste consecinte ale ignorantei, chiar pe o mare parte dintre ele le amortizeaza, mai concret le cronicizeaza, dar in momentul cand si-a consumat aceste posibilitati, inceteaza sa mai existe.

Pentru alimentatia naturala nu este de ajuns, ea nu se reduce numai la aspectul alimentar, fiindca asa cum constatam, dupa 7 ani ea devine simbolica. Pe parcursul acestor ani trebuie sa facem o conversie spre corpul real care suntem noi, sa fim intr-un permanent echilibru cu corpul-fizic, fiindca acesta (corpul-fizic) chiar daca nu-i mai oferim o alimentatie materiala, el are o alimentatie constanta si continua prin aceasta capacitate a corpului subtil, mai concret a gandurilor, sentimentelor, ideilor,... La ora actuala ne vine greu sa percepem un asemenea corp care nu este perceput prin elementele senzoriale, si totusi alimentatia naturala ne ofera o deschidere, o eliberare catre libertate, pentru ca acest corp sa mentina corpul-fizic cat si mediul in care el exista.

Toti oamenii au aceeasi evolutie spirituala, aceasta este in crestere prin acumulare, astfel ca pentru ei alimentatia naturala nu poate fi perceputa in esenta ei. Zeci de oameni traiesc dintr-o natura materiala, materia le umple un gol, acesta prin incarnari succesive devine mai mic dar, pentru ritmul actual al ciclurilor, ele nu pot fi devansate; in planul-fizic majoritatea sunt pe una din aceste trepte de evolutie... in momentul cand putem spune ca s-a infaptuit, a ajuns la un grad normal de evolutie, este realitatea individualizarii. Astfel ca alimentatia naturala este necesara celor care n-au nevoie de ea; chiar daca n-am scrie aceste randuri, ea se manifesta ca un proces al evolutiei.

Cei care ajung la alimentatia naturala sunt datori sa realizeze o viata civilizata celor care sunt in evolutie, fiindca in asa-zisa alimentatie naturala avem doua aspecte: o alimentatie naturala de uzura (folosire), si o alimentatie naturala pentru trezire - in aceasta faza aceasta alimentatie este doar la inceput; alimentatia naturala de uzura se refera la majoritatea omenirii, in programul Elta Universitate ea este gradul I. Ea este total similara alimentatiei denaturate, doar ca obtinerea ei, metodele de folosire, de preparare, nu mai afecteaza materia prima.

Asa cum spuneam mai sus, depindem de corpul-fizic, el se afla intre noi si planul absolut, dar daca el este defect, bolnav, percepem realitatea absoluta defectuos si ireal. Cand ne referim la cei 7%, ei sunt cei care continua gradul I cu gradul II, si respectiv cu gradul III, in schimb marea majoritate vor avea aceleasi meniuri ca forma, gust si culoare, dar cu o nota absoluta in eliminarea maladiilor, a cheltuielilor inutile, astfel cu un corp sanatos ne apropiem de celebrul dicton antic "Mens sana in corpore sano". Fiindca prin alimentatia denaturata evolutia noastra spirituala este denaturata, azi constatam fanatizarea religiilor si escaladarea consecintelor dramatice, care nu pot fi eliminate pe alta cale.

La ora actuala accesul la alimentatia naturala este blocat de obisnuinta cu cea denaturata, aceasta este menajata si sustinuta prin institutii, doar consecintele care devin din ce in ce mai dramatice vor convinge aceste institutii sa acorde o atentie si o educare a maselor intr-o directie pozitiva, altfel... Dar nu se va ajunge aici, instinctul de conservare deja isi spune cuvantul, si mai ales bunul simt.
Ion, Caim, 17 noiembrie 2003, 2:12.

Prefata la Planeta Painii vol. XXVI
Alimentatia naturala este de fapt un impact, un moment de trezire si transformare a omului, este mai mult un aspect social decat nutritional; problemele pe care le intalnim sunt din partea mediului social, vis-a-vis de corpul-fizic care este de la zi la zi mai fericit, regasindu-si sanatatea dupa care tanjea.

Este impresionanta si interesanta aceasta opozitie a celor din jur, intr-o prima concluzie nu putem spune ca ei se opun, decat un aspect paradoxal, chiar isi doresc ca cel in cauza sa mearga mai departe; chiar daca nu ne folosim de bunul simt, el are totusi o manifestare nostalgica, totusi el se va manifesta la timpul potrivit fata de cei care au curajul sa schimbe un sistem tabu. In definitiv ei ce depasesc? Amplificam aceste lucruri: cum stai cu fierul? care e situatia colesterolului?... in fond aceste "responsabilitati" sunt un efect al temerii, al unui nivel mediocru invelit, invaluit intr-un ambalaj stiintific cu titluri si licente, care sa ne ajute sa depasim mai usor ignoranta, dar fara sa renuntam la ea. Pare un joc macabru, malefic sa vezi o lume a intelectualilor - inclusiv medici - suferind, imbatranind si murind, in definitiv pare o realitate scandaloasa, un umor negru, si totusi... Viata acestor oameni e ca a unor sclavi, a unor primitivi pusi in situatii inedite, imi aduce aminte de tunelul timpului, da, aceste mase de intelectuali au parvenit dintr-o epoca pe care nici animelele actuale nu o folosesc.

Alimentatia naturala este mai mult impact decat problematica biologica, nutritionala, metabolism,... Adevaratele legi, pentru omul actual sunt adevarate paradoxuri; prin orgoliul ignorantei si trufia imposibilului, mai speram la o realitate care nu exista. Chiar daca nu ne permitem sinceritatea, consecintele sunt de o sinceritate dura.

Astfel ca experienta celor care acced la o astfel de alimentatie naturala pare sa se opuna "bunului simt", sa contrazica o realitate academica, oficiala - dincolo de toate acestea este teama. Cei care au realizat alimentatia naturala, dupa trei luni au simtit o senzatie necunoscuta; intrebandu-i despre ce este vorba, au spus simplu: nu-mi mai este teama. Si totusi, ce teama nu mai iti este? A stat pe ganduri si: da, nu-mi mai este teama de boala.

Aceasta este teama noastra; avem impresia ca suntem sanatosi, mai ales in tinerete, dar chiar in primul capitol din Povestea Painii am descris si am explicat cum atatea lucruri pe care le consideram sanatoase sunt de fapt suferinde, bolnave; percepem boala numai in partea ei dramatica. Aceasta senzatie ca suntem sanatosi este doar o senzatie - atata timp cat administram corpului fizic materiale controversabile nu trebuie sa ne asteptam la un mers , o existenta veritabila. De cand mama isi inceteaza lactatia incepem atacul masiv asupra existentei noastre, imunitatea corpului-fizic ne deruteaza dar intre timp ne obisnuim, mergand pana la produse din ce in ce mai nocive; prin generalizarea acestora avem impresia unei realitati imuabile, si totusi...

Invatam aceasta alimentatie denaturata in faza cand suntem copii si nu avem posibilitatea de-a ne apara - nu vreau sa scot in evidenta ca parintii sunt rai, sa nu uitam ca au fost si ei copii. Da, la varsta cand suuntem mai liberi, suntem deja prizonieri ai obisnuintei, sustinuta de o ignoranta, si din aceste doua lucruri este dificil sa iesi, dar nu si imposibil.

Suntem intr-o epoca de deschidere, pe de alta parte este acumularea consecintelor catastrofice - pe acest fond, aceasta minunata Planeta a Painii vine ca un mesaj dintr-o lume a binelui si frumosului, intr-un cuvant a bunului simt, viata ne iarta chiar daca suntem bolnavi. Ne-am obisnuit cu lucruri care ne fac rau, chiar si cu ignoranta - nu trebuie sa fii savant pentru a deosebi un mar facut compot si un mar normal, nu este greu sa deosebesti o miere de o bucata de zahar, la fel si aspectul de un dramatism criminal, cand ucidem porci, miei, pentru a manca din carnea lor.

Nimeni nu este de vina chiar daca este victima, sa le aducem un omagiu celor curajosi care s-au expus la aceasta impasibilitate a celor din jur, acelor oameni care ne-au lasat urme pe care fiecare pas e din ce in ce mai stralucitor, mai sanatos.
Ion, Caim, 17 noiembrie 2003, 3:05.

Prefata la Planeta Painii vol. XXVII
Unul dintre paradoxurile existentei este alimentatia in general, si in particular alimentatia naturala.
Nu mancam mult, cat trebuie sa umplem un timp in care am putea face altceva, dar acest "altceva" pentru majoritatea este un gol, putini au pasiuni si in mod cert acestia, ca o confirmare, mananca mai putin.

Alimentatia naturala dupa un timp dispare din punct de vedere cantitativ, putem spune ca dispar cele doua timpuri acordate ei: prepararea si consumul, astfel ca omul se trezeste intr-un spatiu temporal incomensurabil. El este o fiinta dinamica, fara un tel anume, are tendinta de a justifica orice, dar in fata libertatii de-a face ceva se simte paralizat.

In programul nostru, Jurnalul este un instrument care poate umple o parte din acest timp, si nu numai atat, cat o autoeducatie prin jurnal ne scoate in evidenta elementele latente care, la randul lor, putem spune ca ne dau de lucru... Chiar daca stim sa scriem, am putut constata o retinere si o evitare a jurnalului - nu este de ajuns sa stii sa scrii, este vorba de-un univers inca necunoscut omului. In educatie, in scoala, nu se acorda nici un program pentru stilul jurnalului, acest lucru il resimtim in viata noastra, fiindca jurnalul se confunda cu a scrie despre lucruri care unele institutii nu doresc sa fie deconspirate. Natura umana actuala este tacuta, muta, lipsita de comunicare, multora le vine foarte greu sa-si exprime sentimentele, ideile, gandurile... prin aparitia cinematografiei si a televiziunii, oamenii nemaicitind, isi pierd incetul cu incetul imaginatia, devin consumatori de imagine, pana sunt consumati. In general si-n particular jurnalul este o hrana subtila, facand parte din gradul III de alimentatie; in programul nostru si acesta este un impact si trebuie tratat cu atentie, descoperit incetul cu incetul, fiindca daca oamenii nu pot comunica, de aici si-au limitat factorul de sinceritate. Jurnalul este un act al sinceritatii, dar la fel ca si una dintre cele zece porunci, nu avem voie sa judecam - aici am mai explicat ca nu se poate sa nu judeci, religia a scurtat aceasta lege punand punct unde era o virgula; intr-adevar, n-avem voie sa-i judecam pe ceilalti, dar cu atat mai mult trebuie sa ne judecam pe noi insine. Jurnalul este un proces particular intr-un mediu universal, este un act prin care ne definim, ne deconspiram in fata propriilor latente, handicapuri, atavisme, obisnuinte,... pentru un rezultat covarsitor: eliberarea din propria jungla, descoperirea comunicarii si a sinceritatii - in suita, a relatiilor sociale - o amplificare nebanuita a actiunilor noastre, intr-un cuvant, un progres in civilizatie.

Ca un aspect ironic, in alimentatia naturala spatiul acordat bucatariei devine altul. In general bucatariile fiind spatii mai modeste, ele devin un cabinet, un birou unde ne putem instala PC-ul si, ca o nota de continuitate, mergem la "bucatarie" sa mancam, sa ne hranim, doar ca de aceasta data hrana este subtila, o servesti impreuna cu muzica si, ca o amintire din viata materiala, se poate fuma si sorbi o cafea. O placuta garnitura la acest meniu sunt florile, si o ambianta estetico-functionala. Putem spune ca este un altar modern in care o fiinta devine om, este o geneza, o nastere, un continuu solilocviu si o atenta psihanaliza, intr-o magnifica recunoastere... fiindca recunoasterea ne da sensul cunoasterii, ca mai departe sa descoperim unicul, sublimul si subtilul. Astfel spiritul se hraneste din Marele Spirit, intr-o dorinta de-a se contopi, de-a se regasi in actul realitatii, al binelui si frumosului, al pacii si al prieteniei.

Toate acestea gratie folosirii celor 28 de simboluri sacre, unde simbolul este interfata intre mantra si iantra; ne-am obisnuit cu scrisul pana l-am confundat cu un act birocratic, intr-o continua indepartare... fiindca orice citim, in mod absolut nimic nu se refera la existenta noastra, cu timpul traim o inexistenta, o frustrare neinteleasa, si o cadere libera in neantul ignorantei si al indiferentei. Si totusi, niciodata nu este prea tarziu; alimentatia naturala ne elibereaza dar nu ne deschide si poarta inchisorii, aceasta numai este inchisa, e deajuns un gest normal si firesc de-a fi dincolo de usa.
Ion, Caim, 18 noiembrie 2003, 2:10.

Prefata la Planeta Painii vol. XXVIII
Lumea actuala traieste o realitate consternanta, prin traditie si obisnuinta o acceptam ca pe o realitate normala.

Daca intrebi pe cineva cine este, o sa-si spuna numele, profesia, adresa,... decat deloc sunt "bune" si acestea. Daca altcineva il intreaba pe acelasi personaj cine este, acesta isi poate da un alt nume, profesie, adresa,... toate acestea denota o realitate formala pe care o putem deforma dupa necesitati.

Majoritatea nu se poate prezenta cu o realitate, pe care in mod ironic o descoperim in datele nasterii (anul, luna, ziua si ora)... Auzim mereu mai des termenul de Astrologie, doar ca institutiile materialiste nu boicoteaza numai alimentatia naturala, jurnalul, dar si aceasta stiinta subtila, pentru ca omul sa nu stie cine este, sa n-aiba un punct de referinta in educatia lui, sa n-aiba acces la relatii sociale, sa fie un "liber" ratacit in intunericul desertului. Dar cum aceste institutii nu exista chiar daca sunt materialiste, ramane la liberul arbitru al omului sa inteleaga ca daca nu stie cine este, este un nimeni, un formal atribut, o forma absoluta.

Prin alimentati naturala iesim dintr-o lume a senzorialului, a instinctelor, intr-o lume care foloseste alte puncte de referinta - desigur, cele imuabile, absolute. In alimentatia naturala nu putem folosi aceleasi instrumente formale, fiindca determinam un conflict in fata caruia vom ceda.

Exista o astrologie a bunului simt, ea face parte din cultura generala - acum avem timp si o minte limpede pentru a vedea si pe cele nevazute, pentru a le-ntelege pe cele vazute.

E frumoasa educatia, dar ea este un termen general, formal, un generator de atribute, nu ne da satisfactia si sensul. In ceea ce ne priveste, in cazul nostru si mai ales al actiunii de individualizare, care are la baza alimentatia naturala, aceasta defineste imacularea, astfel ca individualizarea redefineste normele generale in elemente esentiale, educatia devine autoeducatie. Aceasta nu este posibila fara sa stim cine suntem, caci in definitiv ce educam? Astrologia ne ofera acest punct de referinta de la care putem pleca; el devine o sfera, un univers in care ne integram pana la regasire.

Lumea actuala traieste ante-temporal - amintirile, trairile, experientele se gasesc undeva in urma, acestea genereaza o adanca si dramatica nostalgie, putem spune ca nimeni nu traieste in prezent - la fel, ne este teama de prezent, si groaza de viitor. Dupa cum vedem, din trei elemente (trecut-prezent-viitor) traim numai intr-unul, si acela consumat. Stiinta actuala isi interzice predictia, scenariul, anticipatia, prevederea,... astfel ca omul traieste intr-o ratacire in trecut, si totusi aspira, indrazneste, pipaie prezentul, chiar viseaza la viitor.

Aceste doua elemente, prezentul si viitorul, sunt aspecte normale si firesti ale realitatii absolute, ele ne sunt accesibile printr-o minima cunoastere a Astrologiei. In momentul cand aflam cine suntem stim si ce vrem, fiindca stim ce putem; trecutul si viitorul se regasesc intr-un etern prezent, din care ne ridicam inspre noi.

Firesc ca printr-o alimentatie denaturata (amnezica si anestezica) sa nu putem percepe subtilul utilului, sa abandonam viata in a accepta ca suntem muritori. Fericirea, iubirea, libertatea par metafore, dar chiar si asa, ele ne asteapta.

Alimentatia naturala putem spune ca nu este posibila atata timp cat nu stim cine suntem, fiindca - printr-o ironie a realitatii - constatam ca alimentatia naturala cu timpul dispare, lasandu-ne sa nu ne mai lasam; astfel ca prin autoeducatie - unde recunoasterea ne acorda dreptul de a cunoaste in mod drept si nu formal, printr-o asa-zisa intoarcere inainte unde satisfactia si realizarea sunt o materie prima pentru spirit, intr-o dinamica sincera si simpla a existentei care a trecut de la limita la limanuri, de la forma la continut - intr-un sens apropiat ca timp vom putea spune zambind EU SUNT.
Ion, Caim, 18 noiembrie 2003, 2:50.

Prefata la Planeta Painii vol. XXIX
Si ca ultima isprava a omenirii actuale este faptul ca traieste in ilegalitate.

Triada suferintei este: boala, saracie si nefericire, altfel spus fizic, baza materiala si spirituala; ne gasim in opozitie, aceste trei lucruri au iz de condamnare, este damnatiunea unei societati care n-are la baza o baza.

Fariseii ii reprosau lui Isus ca Acesta vrea sa schimbe Legea. Cine poate spune asa ceva? Cei care au schimbat-o.

Laic, avem la baza filozofia, iar dincolo de aceasta, avem Biblia. Filozofia, asa cum o cunoastem, este o incercare, Biblia - o reusita, dar si una si cealalta au la baza Legea; Biblia la randul ei este o ameliorare a Legii. Aceasta Lege este formata din 7 capitole, metaforic circula sub denumirile Kybalion sau Tabla de Smarald. Cele 7 elemente sunt: Legea Mentalismului, Legea Corespondentei, Legea Vibratiei, Legea Ritmului, Legea Polaritatii, Legea Karmei, Legea Genului - enunturi simple, ordinea in care s-au dat aici nu este intamplatoare, ele stau la baza bazei.

Necunoasterea acestor legi automat ne pune in situatia de ilegalitate; chiar daca ele se studiaza in scoli initiatice, chiar daca pana de curand erau interzise vulgului, de acum incolo ele sunt accesibile omului.

Alimentatia naturala este determinata de Lege, e in stransa legatura cu realitatea absoluta, alimentatia naturala este o initiere, o pregatire prin imaculare, pentru a putea percepe Legea.

Prin cunoasterea acestei Legi, cele trei suferinte determinate de ilegalitate dispar de la sine, Fiul ratacitor se intoarce la Tatal. In Colectia 17 avem cele 7 volume unde se gasesc in detaliu Legile.

Institutiile pe de o parte, si pe de cealalta parte ignoranta particulara, au determinat o totala necunoastere (necredinta). Stiinta este un efect al acestei necunoasteri a omului, dar s-a ajuns in mod paradoxal ca stiinta sa se interpuna intre realitate si realitatea absoluta.

Cine cauta va gasi, cine bate i se va deschide, cine vrea poate; nu putem da vina pe institutii, chiar daca putem - sa nu uitam ca chiar omul le-a creat, astfel nu exista religie cat preot, nu exista medicina cat medic; omul este creatorul, al binelui sau al raului, dar prin necunoasterea Legii a creat ori binele, ori raul, necunoscand Legea Polaritatii ("toate lucrurile sunt doua cate doua") - astfel ca binele si raul ori frumos-urat, rece-cald, barbat-femeie,... sunt polaritati, asa cum o baterie electrica are plus-minus, pozitiv-negativ. Nu putem folosi pozitivul renuntand la negativ, omul in necredinta lui se concentreaza pe bine sau pe rau; luate separat, n-au nici o valoare. Alimentatia naturala imbina aceasta polaritate, si dupa o scurta experienta (7 ani), aceasta aproape ca dispare, este un act de evolutie, sau intr-un termen mai frumos, de credinta.

Alimentatia denaturata, chiar prin acesti termeni este intr-o totala contradictie cu Legea. Rezultatul: moartea. Iesirea din ilegalitate se face prin bunul simt, curaj si rabdare - sunt instrumente ale initierii (nici in centrele de initiere nu se foloseau metode magice, vrajitoresti), si ca un exemplu, orice boala trebuie determinata prin cele 7 "porti"; momentul culminant este in Legea Karmei, mai simplu acestei Legi i se mai spune "A Cauzei si a Efectului", astfel ca orice medic va trebui sa realizeze ca boala este un efect, dar conform Legii orice efect are o cauza; inutil sa tratam efectul, necunoscand cauza; efectul este in plan material, iar cauza in plan mental (spiritual). Hipocrat ii initia pe discipolii lui explicandu-le aceasta Lege.

Suferinta este un efect, o ilegalitate, prin cunoastere-recunoastere - aceste doua cuvinte intr-unul singur este credinta - iesim din desert, din ignoranta la lumina, la o realitate absoluta, prin care armonia si pacea vin de la sine. Alimentatia anturala este un prim pas, intr-o eternitate normala.
Ion, Caim, 19 noiembrie 2003, 3:55.

Prefata la Planeta Painii vol. XXX
Intrebat Lobsang Rampha "Cand sa incep?", "Chiar acum" ii raspunde.

Acum dupa ce stim atatea lucruri pe care le-am redus la un continut, putem spune ca nu este complicat, cat dimpotriva, este si mai simplu. Da, n-am stiut nu ca n-am vrut, dar cand stim ramane aceeasi tensiune, ceva ne retine, ne pune pe ganduri, ne trezim ca timpul trece, constatam ca pierdem ceva - si totusi cine ne opreste?

Chiar noi. A incepe, a porni, a initia - ne imaginam ca sunt lucruri mari, cand in realitate noi si asa facem ceva, acest ceva nu trebuie schimbat, dinamica, ritmul vietii va fi acelasi, impresia ca trebuie sa schimbam ceva ne tensioneaza, ne determina un complex de inferioritate, si daca mai vorbim si cu ceilalti, acestia ne vor speria si mai mult.

Inca odata, orice actiune, in realitate este aceeasi stare de actiune... lucru care intervine aici este imaginatia; a merge prima data la scoala, la un servici, cand barbatul descopera femeia si invers, nasterea primului copil - actiuni, actiuni, actiuni. Si mai exista o ultima actiune, moartea. Toate acestea le percepem prin teama, si totusi ne atrag; o singura actiune vrem s-o evitam: moartea; paradoxal, si aceasta este o actiune in care imaginatia nu are prea multe date.

Imaginatia la care ma refer este o calitate care se obtine prin educatie, experienta, ea participa in mai mare sau mai mica masura in toate actiunile noastre; opusul imaginatiei este imaginea, altfel spus cei doi termeni ar fi miscare - nemiscare, si mai dramatic, viata sau moarte. Experienta noastra se manifesta intre cei doi termeni, dar tinde mai mult catre imagine, o confundam cu stabilitatea, traditia, obisnuinta, orice schimbare a imaginii ne pune intr-o situatie de atentie, tensiune, retinere, suspiciune, altfel facem tot posibilul ca imaginea sa nu se schimbe. Pentru oamenii mai deosebiti, experienta lor este mai aproape de imaginatie: artisti, oameni de stiinta, politicieni - au o viata obisnuita, chiar nu o deosebim de a celorlalti, si totusi cand ii cunoastem mai atent descoperim gandurile lor, sentimentele, ideile ca fiind altele, mai originale, dinamice, par sa nu se mai termine; existenta lor este determinata de dinamica imaginii, prin rabdare, curaj, curiozitate, si de mici copii putem spune ca si-au creat un obicei, o obisnuinta, un stil pe care l-au mentinut - de aici apare o curiozitate nostima: acesti oameni deosebiti, mari, par niste copii, fata de oamenii mai obisnuiti, la un nivel modest, care sunt sobri, maturi, dand o nota de o gravitate oficiala, care indiferent de varsta par niste batrani.

N-as vrea sa scot in evidenta o latura discriminatorie, unui copil pentru care mediul de educatie este traditional, care n-are voie sa faca mai nimic, i se blocheaza aceasta actiune dinamica ramanand la actiuni mimetice, ipocrite si formale.

Alimentatia naturala este o actiune, ceea ce trebuie sa schimbam este doar forma, continutul e acealsi; forma este o imagine, continutul o imaginatie. Daca suntem mai aproape de imagine, de forma, ne vine greu sa percepem continutul, care implica imaginatie, un sens al vietii, si unul dintre acestea este banala sanatate dupa care tanjim toti. Aceasta sanatate nu este o discriminare, oricine are dreptul sa fie sanatos, dar nimeni nu te poate ajuta, obliga, sa fii sanatos. Aceasta actiune are o particularitate: trebuie sa decidem singuri; chiar si aceste articole nu va pot ajuta, asteptand din partea lor acest lucru. Initierea acestei alimentatii naturale pentru unii se face pas cu pas, pentru putini ea se poate transforma in aceeasi zi, dar si pentru unii si pentru ceilalti implica o decizie, o orientare in domeniu, si imaginatie.

In 14 ani de activitate ai Eltei Universitate multi au aflat despre aceasta alternativa, altii au aplicat-o - la ora actuala fiind detasati, traind ca si ceilalti, doar cu singura deosebire ca sunt sanatosi. A sti si a nu vrea defineste nivelul temerii, al indiferentei, chiar si cand suntem bolnavi il lasam pe medic sa se dea peste cap, altfel spus singura actiune gratuita este moartea, numai ca celelalte actiuni implica o plata... pentru rasplata.
Ion, Caim, 20 noiembrie 2003, 2:15.

Prefata la Planeta Painii vol. XXXI

"Cum este mai bine?" este intrebarea care ne framanta toata viata.

Cautam adevarul ca si cum n-ar exista; stim atatea lucruri, la un moment dat par sa se contrazica, ramanem intr-un suspans din care nu mai intelegem nimic.

Putem spune ca adevarul ne cauta pe noi, este peste tot si noi nicaieri, natura inconjuratoare este armonioasa, anotimpurile se succed intr-un ritm imuabil, dar viata noastra pare fara nici un sens.

In prefata la vol. X am dat ca exemplu un caz; vrem sa fim fericiti, sanatosi, viata sa aiba un sens ascendent, si ne intoarcem la aceeasi intrebare: cum este mai bine? O asemenea intrebare apare intre doua circumstante, determina o decizie, o selectie - in general pe acestea le facem senzorial, dupa forma, si in multe cazuri constatam ca am gresit; n-ar fi nici o greseala daca n-am repeta acelasi lucru, putem spune ca din greseala in greseala iesim la lumina.

In momentul cand facem selectia, acel lucru pe care l-am crezut bun am constatat ca este rau; un element care intervine in acest proces este timpul - o decizie in viata nu este o sentinta ci este o proba, o testare, o cautare. Chiar si in cazul unui lucru bun, prin acest proces vom descoperi altele si mai bune, astfel ca aspectul temporal sau rabdarea joaca un rol important. Acum, nu ne trebuie o viata pentru a verifica, a proba; experienta noastra ne pune la indemana numai elementele senzoriale, de aceea este nevoie de rabdare, de timp. Insasi evolutia noastra ca specie este determinata de timp, s-au selectat elementele pozitive, si procesul continua.

In cazul acestui proces avem de-a face cu doua legi: Legea Corespondentei si Legea Cauzei si Efectului, respectiv Legea Corespondentei: Ce este sus este si jos, adica un lucru nu poate fi altul in alt loc. Simple corespondente ca exemplu: in natura nu gasim compot, laptele nu este pasteurizat, ouale nu sunt prajite si, spre uimirea noastra, painea cea de toate zilele nu o gasim nicaieri; o simpla corespondenta a acestor lucruri ne elucideaza prin faptul ca nu trebuie sa schimbam natura unui lucru pentru a ne mentine sanatatea. Cealalta lege o confirma pe aceasta: daca un mar il mancam asa cum este, marul fiind cauza, efectul va fi pozitiv. Daca schimbam cauza, facem compot din mar, vom constata ca ne-am schimbat si noi; altfel spus, orice efect are o cauza si orice cauza are un efect.

Credinciosii spun ca Dumnezeu a creat totul, si marul, si laptele, si ouale - dar asa cum le stim; numai ca acesti credinciosi il neaga, il contesta pe Dumnezeu prin a da un alt sens creatiei; rezultatul: boala, suferinta, si moartea; intr-adevar este un paradox, nu intram in detalii. As vrea sa ma refer doar la nivelul omului simplu: el este majoritar, el da nota acestei civilizatii, nu trebuie sa fie savant sau licentiat in nutritionism, daca n-ar fi descurajat si deviat el ar avea o calitate despre care putem spune ca l-ar face nemuritor, numai ca religia ii ascunde legile - dealtfel propriile lui calitati - stiinta vine cu argumente, si in fata acestor doua situatii, omul in toata maretia lui, devine un nemernic.

In atatea articole ma refer la bunul simt, el este baza oricarei credinte, a libertatii noastre, si de ce nu, a sanatatii. De fapt ce este bunul simt? Firesc, a simti bine. Chiar aceasta calitate se refera la simturi, la senzorial, el nu trebuie tratat ca un factor primitiv; pentru nivelul nostru este busola care ne coordoneaza drumul ca sa evitam deserturi, prapastii, paduri intunecoase; revin, nu trebuie sa fii savant, BUNUL SIMŢ este accesibil oricui pentru a avea acces la orice, si firesc, la sanatate. Daca nu "corectam" aceste simturi, atunci binele va fi bine.

Cum este mai bine? Da, pas cu pas; nu putem da vina pe parinti sau mediul social, aceasta libertate pe care o avem nu ne-o poate lua nimeni decat noi insine. Astfel ca un om sanatos putem spune ca are mai mult bun simt decat un om bolnav, dar si cel bolnav mai are destul bun simt pentru a surade si a depasi ideea ca n-a stiut, pentru a reveni la sanatate. A avea simturi bune inseamna rabdare, pentru a constata in final daca ceea ce-am ales merita sau nu. Rabdarea sau timpul sunt eterne, ca si sanatatea. Cum este mai bine? Este o continua experienta a bunului simt, prin care nu ne putem pierde sanatatea, nici viata.
Ion, Caim, 20 noiembrie 2003, 2:58.

Prefata la Planeta Painii vol. XXXII

Cine ne ucide? Ceea ce ucidem.

Cine ridica sabia, de sabie va muri.

Raul nu vine niciodata singur, la fel si binele nu vine niciodata singur.

Putem spune ca o calitate inoportuna a omului este teama. Omul temator se apropie de lucrurile rele, in speranta ca acestea nu-i vor face rau.

Astazi asistam la o escaladare nebanuita: diabetul. Putem spune ca diabetul era mult mai evoluat in epocile anterioare, cand omul era si mai temator, numai ca acesti diabetici inconstienti de boala lor, mureau. De aceea se vorbeste numai astazi de diabet, gratie medicinei care ii ajuta sa nu moara, dar nu-i poate salva.

Medicina actuala a realizat ca la mijloc este situatia pancreasului, care nu mai poate asigura nivelul de glicemie din sange, prin hormonul numit insulina...

Evolutia tehnologica de astazi a devansat cu mult posibilitatile omului de adaptare, el a ramas la o dinamica inca naturala, dar in fata acestei tehnologii reapare teama.

Un factor incontestabil al fricii este aspectul alimentar, pentru a-si tempera frica omul mananca mai mult si mai ales produse denaturate, acestea dau peste cap metabolismul, obisnuitul ponderal devine supraponderal, glandele endocrine si reteaua sanguina nu mai fac fata la unele situatii, dar frica nu dispare. Supraponderalul ajunge la obezitate, pe langa frica apar si elemente de handicap, finalul: diabetul.

Medicii vad in pancreas numai o simpla glanda endocrina care furnizeaza niste hormoni - da, elemente formale. Daca am trece Rubiconul, ar trebui sa constatam ca pancreasul este intr-o stransa legatura cu zeul Pan, de aici avem derivatele: panica, penibil, pensie, penal, penitenciar, penitenta... Pancreasul se afla in spatele chakrei numita Manipura, care se afla in centrul corpului nostru, aceasta chakra Manipura sau Plexul Solar este puterea noastra divina, sau teama noastra divina. Incepatorii in conducerea automobilului, cand se aseaza la volan, din cauza emotiei au abdomenul incordat; prima cursa cu avionul crispeaza acest abdomen (si de aici punga de plastic pentru cei care vor voma). Cum majoritatea actiunilor noastre sunt noi, neavand experienta lor, emotivitatea duce la teama, si aceasta chakra Manipura care tuteleaza pancreasul il pune in situatia de dereglare. Pe de cealalta parte, cum spuneam mai sus, omul mananca din ce in ce mai mult, dereglarea pancreasului duce la insufucienta reglare a glicemiei, o alimentatie abundenta si denaturata duce la formarea de zeci de kg de noi tesuturi...

Pe plan mondial, zilnic sute de mii de oameni devin diabetici; negativismul, nihilismul, fatalismul, religiile fanatice, stiinta materialista, frustrari, dezamagiri, neincrederea in viitor... toate genereaza teama sau acest diabet. Daca ne-am grabi am putea spune: sa vindecam teama, care este cauza diabetului - dar nu numai atat.

Prin alimentatia naturala am vazut ca dupa trei luni omul se elibereaza de o prima teama: cea de boala, de aici urmeaza incetul cu incetul celelalte lucruri bune - insasi painea naturala, azima, chiar si pentru cei care n-au trecut la alimentatie naturala reuseste sa mentina o glicemie normala (sa mai fie o corespondenta intre Pan si panificatie?). Nu este vorba de diabet, ci de teama. Daca nu putem trata diabetul, teama - da, dar nu prin afirmatii si schimbari formale; pare sa fie un ultim avertisment dat omenirii referitor la alimentatie, asa cum si in Biblie, cum si Hypocrat, si in atatea alte surse mai mult sau mai putin oculte s-a atras atentia asupra alimentatiei.

Experienta Eltei Universitate a demonstrat la propriu eficienta alimentatiei naturale, astfel ca ne aflam in fata unui fapt implinit. Omul nu va putea scapa de teama daca institutiile i-o vor conserva si sustine in continuare; sa nu uitam ca institutiile sunt tot oameni. Chiar daca este o incercare pentru omenire, este de datoria factorilor de raspundere sa renunte la ignoranta si, prin bun simt si responsabilitate, sa constatam ca se poate.
Ion, Caim, 20 noiembrie 2003, 3:56.

Prefata la Planeta Painii vol. XXXIII


Viata este asa cum ne-o asternem.

Unii traiesc mai bine, altii mai rau. Mediul social este dator sa ne ajute, dar in cea mai mare masura este datoria noastra.

Viata depinde de o cultura generala, generala nu in sens de superflue, cat a cunoaste cat mai multe lucruri.

Lumea actuala are la baza cultura materialista.

Fizica in greceste inseamna natura, ea este completata de metafizica (deasupra naturii). Fizica sunt cele vazute, percepute senzorial - metafizica sunt cele nevazute, percepute logic. Fizica inseamna lume extrioara, metafizica - lumea interioara. Ele sunt doua polaritati, una fara cealalta duce la situatii extreme, fiecare formeaza o realitate, dar impreuna - realitatea absoluta.

Actualmente se traieste numai prin cunoasterea fizicii, si nu numai atat, cat se ajunge sa se indeparteze, boicoteze metafizica; aceasta realitate fizica fiind o existenta incompleta, se ajunge ca la 100 de ani sa moara toti. Pe parcursul acestor prefete am folosit des cuvantul Spirit, Credinta, chiar si texte biblice - nu sunt un enorias, un credincios, si totusi fara acestea nu putem percepe realitatea noastra.

A cunoaste cauzele la efectele noastre, pe primele nu le gasim in acelasi plan, respectiv materialist. Ca un exemplu avem cazul medicinei, o perioada de timp a crezut ca bacteriile si virusii sunt cauzele bolilor, dar de cativa ani s-a trecut la a considera ca in gene sunt cauzele bolilor. In acest simplu exempu cele doua metode se afla in acelasi plan, dar faptul ca s-a trecut la ceva mai mic, mai subtil, denota o experienta sincera si simpla, putem spune ca chiar fara sa vrem tindem catre o dimensiune mai discreta. O trecere de la util la subtil, de la cele vazute la cele nevazute... Din ce in ce mai multi medici sunt constienti: cauza bolilor se afla in gandurile, ideile si sentimentele noastre. Putem spune ca o "lege": orice cauza se afla in lumea nevazuta; trebuie sa depasim aceasta butada ca ceea ce nu vedem nu exista, mai ales ca nu avem incotro, dar ceea ce este mai surprinzator: nu este numai datoria medicinei sa fac acest lucru, cat a fiecaruia dintre noi.

Printr-o evolutie interpretata a metafizicii s-a ajuns la religie, metafizica fiind legea (Kybalion), iar religia sau re-legio insemnand revenire asupra legii; religia la randul ei a generat institutiile actuale, in acelasi context. Realitatea noastra contesta aceasta suita fara nici un drept de apel.

O metafizica elementara este accesibila oricui prin a ne intregi orizontul, experienta de viata, pentru a percepe cauzele care duc la boala, saracie si nefericire.

Intr-adevar trebuie sa facem un efort pentru a nu cadea iar in confuzie; un scriitor francez a spus: "secolul urmator va fi al credintei sau nu va mai fi de loc" - daca vom merge pe aceeasi credinta pe care o stim deja, e de subanteles.

Elta Universitate, infiintata in 1990, este singura institutie care imbina fizicul si metafizicul luandu-le ca pe un intreg, astfel aceasta metoda ne-a permis sa realizam o realitate, putem spune mai reala.

Din suita de efecte actuale, ajunse deja in faza de defecte, putem spune ca alimentatia este pe primul loc, celelalte decurgand din aceasta (saracia si nefericirea)... Dar prin minimum de metafizica, intr-o colaborate fireasca cu fizica, s-a putut deconspira realitatea alimentara actuala: ea n-are un corespondent in realitatea absoluta. Urma ca faptele sa ne conteste sau ateste; dupa 14 ani de asemenea fapte avem un rezultat neasteptat, dar plin de sperante: eliminarea bolilor, printr-o simpla atentie acordata alimentatiei; mai concret, sumedenia de produse naturale nu trebuiesc fierte.

Fizica si metafizica - aici, plecand de la o realitate cunoscuta, de exemplu corpul fizic apartine speciei mamifere, este un corp organic, neavand elemente anorganice; rezulta ca el are nevoie de aceleasi elemente organice pentru a se mentine intr-o armonie fireasca - chiar si carnea nefiarta, neprajita, este mai buna decat cea pe care o folosim, dar acest produs se exclude din start fiindca pentru a o obtine ucidem un mamifer, ajungand in situatia de antropofagie... (continuare in Prefata la vol. nr. XXXIV).
Ion, Caim, 21 noiembrie 2003, 2:48.

Prefata la Planeta Painii vol. XXXIV
Majoritatea medicamentelor pe care le folosim fac parte din chimioterapie, si acestea sunt intr-o contradictie cu mediul organic.

Mergand mai departe pe fizica - metafizica, constatam cum si alimentatia naturala nu este o rezolvare ci doar o etapa; in urma faptelor s-a constatat: corpul fizic (organic) nu se hraneste cu materie; el fiind un corp util, este mentinut de corpuri subtile. Ne intrebam de ce exista cavitate bucala, un intreg lant organic, asa-zisul aparat digestiv. Cavitatea bucala nu-i pentru bucate, aparatul digestiv nu digera nimic, respectiv acesta este un canal colector de reziduuri ale corpului util, care in metabolismul lui are si elemente inutile, ce trebuiesc eliminate.

Hrana aceasta subtila de care avem nevoie este si nu este; pentru aceste generatii, o percepem ca pe un paradox, trebuie sa acordam experientei noastre si un factor de credinta - interesant, determinat de fapte si nu de teorii; trebuie sa avem incredere (credinta) in aceste fapte, chiar daca pe moment stiinta incearca sa le conteste.

Aceasta este credinta epocii care a venit: o cunoastere a faptelor, rezultatelor, efectelor, experientei,... printr-o analiza a acestora numai din punct de vedere logic, nu formal, nu experimental, nu statistic.

Astfel ca sistemul de invatamant, din America pana in Patagonia, daca nu va intercala si elemente de metafizica in aceasta educatie, atunci elevii, studentii sunt condamnati la moarte.

Si iar atragem atentia, nu trebuie sa ne bazam in mod absolut pe institutii cat pe noi insine. Drepturile omului, internetul, liberul arbitru si FAPTELE ne vor acorda, din aproape in aproape, corectia necesara.

Vedem ca nu doar alimentatia trebuie rezolvata, cat si faptul ca trebuie sa stim cine suntem... aici avem realitatea astro-fizica - astrologie, aceasta monada ne da o nota clara si imuabila asupra realitatii noastre ca persoana - cetatean. Asa cum am mai spus, este uimitor cum majoritatea nu stiu cine sunt. Aceasta situatie se poate rezolva prin cunoastere, cercetare, prin logica, de aici rezulta o fascinanta detasare de gramada, colectivul, cantitatea sociala. Realizam o realitate uluitoare: chiar daca semanam intre noi (fizic), in realitatea absoluta suntem originali, absoluti. Pe baza acestor fapte - cine sunt eu? - avem un program clar al educatiei, al evolutiei, al responsabilitatii, al colaborarii.

Chiar si cu aceste doua fapte (alimentatie si cunoasterea eu-lui), constatam ca mai lipseste ceva, si aici avem o replica neasteptata, o gasim sub denumirea de Sfanta Treime - sau Tatal, Fiul si Spiritul. Daca Fiul este corpul fizic, Tatal este Eu-l, mai ramane Spiritul - Cuvantul, Logosul, care este Legea.

Dar si acestea ne stau la indemana, fiindca nimeni nu-si doreste sa fie sanatos, sa stie cine este, dar sa constate cu stupefactie ca este in ilegalitate. Putem renunta la acest aspect prin cunoasterea Legii (Kybalion sau Tabla de Smarald).

Am ajuns la finalul unei carti, al unui Abecedar, dar de ce sa nu recunoastem, aceasta carte ne va ajuta sa incepem o viata noua, cat mai apropiata de viata, in care utilul poate percepe si subtilul.

Elta Universitate ca institutie, in realitate este fiecare dintre noi, unii chiar confunda termenul de Elta cand spun ca ar fi vorba de elitist, unde ELITA s.f. : 1. ceea ce este mai bun, mai demn de a fi ales. * de ~ = ales, deosebit. 2. parte a unei societati impartite in clase antagoniste, care are o pozitie superioara in ansamblul grupului social respectiv. * teoria ~lor = teorie adoptata de unele curente sociologice contemporane care sustine ca in orice societate sarcina conducerii vietii sociale ii revine unui grup restrans de oameni (aristocrati), superior dotati, elitei. [< elite, cf. lat. eligere - a alege].

Nota usor discriminatorie a acestui text selectat din dictionarul de neologisme trebuie luata formal, societatea este fiecare dintre noi, si aceste societati impreuna formeaza un univers si continutul sau, unic si absolut, Iubirea, Spiritul, intr-o fantastica diversitate, si totodata intr-o absoluta unitate.
Ion, Caim, 21 noiembrie 2003, 3:20

Planeta Pâinii

Alimentatie Naturala, Auto Educatie, Astrologie, Metafizica, Sexologie
Doresc sa ma inscriu la Planeta Paini

Elta live

Va invitam la transmisiunile online Elta Live in fiecare Luni, Marti, Miercuri, Joi si Vineri de la orele 21:00 (EET).
Subiectele abordate sunt: Alimentatie Naturala, Autoeducatie, Astrologie, Sexosofie, Metafizica, Alternative la sistemele traditionale. In fiecare Marti si Joi se desfasoara cate o ora de exemplificare practica a prepararii unui fel din alimentatia naturala (ciorbe, mancaruri, deserturi), cu elemente componente, metode, tehnologie. Arhive Elta Live