Elta Universitate România

Prefata la Planeta Painii vol. I
Este firesc ca o epoca noua sa vina cu acelasi aspect asupra unor elemente care vin din trecut. Chiar ne aflam in fata unei noi literaturi? In Antichitate actul scrisului se cantona in dimensiunea corespondentei.

Profesiunea de curier, la vremea aceea, era de prim rang. Corespondenta implica cat mai multi autori, care tind catre o unitate prin asocierea ideilor si sentimentelor, o polivalenta care defineste convietuirea. Pana acum 12 ani literatura ajunsese intr-o dimensiune egoista, in care un autor cunoscut discuta cu o lume necunoscuta. Toffler ar fi putut spune ca este epoca industrialismului, a economiei de piata; indiferent de oferta, se face fata la iresponsabilitatea cererii.
"Planeta Painii", ca orice lucru nou, se naste fara sa fie premeditat. Ea vine cu un alt aer, dintr-un viitor, pentru a salva un prezent debusolat, de un trecut care l-a abandonat. Noile elemente aici, curierul antic este inlocuit de informatica, Internet, e-mail [i:-meil]. Triada aceasta de I-uri ne trimite in protoistorie, si mai ales a lingvisticii, alfabetului; este vorba de litera yod, sau axa lumii, Universului. Egoismul industrial aici este impartit intr-un alt I, respectiv "io". Astfel se angajeaza mai multe responsabilitati, in planuri diferite. Autorul industrial se reduce la mediator, acesta trebuind sa aiba intr-adevar o experienta enciclopedica, holistica, sa nu apartina nici unei religii, partid, nationalism... deci sa fie neutru, si totodata responsabil.

Ca orice carte, are un subiect, determinat de conflictele sale; chiar din titlu, "Planeta Painii", actiunea se refera la framantarile determinate de sansa unei civilizatii de a-si asigura dreptul la viata. Autorii sau colaboratorii pot fi intr-un numar oricat de mare, si din orice tara. Ei trebuie sa respecte subiectul actiunii, desigur, in limite largi. In cazul acesta, Planeta Painii se bazeaza pe un nucleu fierbinte; in jurul lui se pot ralia si altii, prin a intra in rezonanta cu acest nucleu. De aceea este bine sa cunoastem ce este Elta Universitate. Planeta Painii este gazduita pe un sit serverele de la Yahoo! (http://groups.yahoo.com/group/planeta_painii), unde oricine se poate informa asupra structurii, statutului, programului... fiindca Planeta Painii este o noua sectie a Eltei Universitate.

Acesta este un prim volum dintr-o serie pe care la ora actuala nu o putem banui cat se va lungi, dar faptul ca apelam la stilul vechi, hartie tiparita, este datorat faptului ca in Romania inca se mai afla in remanenta. Densitatea calculatoarelor este simbolica, de aici si o limitare a contactelor, desigur, pe moment. Dar in urma citirii acestei carti, oricine poate merge la un Cafe Internet, unde poate deveni un scriitor al Planetei Painii.
Ion Dumitrescu, Caim, 8 noiembrie 2002, h. 11.26 EET

Prefata la Planeta Painii vol. II
Confundam alimentatia cu viata, dar aceasta o confunda cu moartea; alimentatia si moartea, in ultima instanta, nu exista. Asa-zisa alimentatie este un termen destul de larg, pentru a incapea oricine, dintre cele 3 regnuri: vegetal, animal si uman, ea fiind doar o relatie, de la util pana la subtil.

Societatea actuala este dominant materialista, sau asa-zisa societate de consum, protagonist fiind comertul, in care oamenii si alimentatia sunt o marfa. Acesta determina medicina sa-l asculte orbeste, indiferent de consecinte. Stiinta medicala se reduce la justificari si motivatii care, prin fondul lor, nu se intalnesc cu aceste consecinte. Aceasta iresponsabilitate, devenind oficiala, a ajuns obligatie...
Omul nu trebuie sa fie o victima a personificarilor (comert, medicina); el poate sa-si urmeze calea, prin cercetare si experienta. Plecand de la realitatea ca oamenii nu stiu, nu ca nu vor, nu numai noi promovam o alternativa in acest sens, respectiv de la alimentatia denaturata la alimentatia naturala. Cartile si mesajele Eltei-Universitate nu sunt de ajuns; adresarea directa genereaza o reactie echivalenta, tocmai in acest sens Planeta Painii, expusa in situl din antet, se adreseaza in mod indirect oricarui om; acesta nu se simte vizat direct. Faptul ca exista mai multi autori are o plaja larga de experienta la propriu in alimentatia naturala. Ramane ca el sa decida prin sine insusi.

Planeta Painii nu se refera la un regim alimentar, cat la un mod de existenta, in care cauza este in stransa colaborare cu efectul.

Planeta Painii este si un roman al vietii actuale din punct de vedere al acestei alimentatii; dezbaterile care se fac par o lupta, dar in realitate este miscarea fireasca a unui proces evolutiv. Subiectul acesta al alimentatiei nu se reduce doar la el insusi, fiind doar un mobil ce catalizeaza celelalte dimensiuni ale existentei, fiindca adevarata alimentatie este comunicarea, prin solilocviu, dialog, discutii, cum s-ar spune o scoatem din Casa a II-a a Cerului pentru a se cantona pentru moment in Casa a III-a. Cei care sunt familiarizati cu Colectia 17 si cu Povestea Painii pot descoperi aici o paleta cu un larg mozaic, prin care aleatoriul determina holisticul. Cum spuneam si in prima prefata, cititorul Planetei Painii este si scriitor, cele 2 polaritati creand o monada care determina responsabilitate si constientizare, dar pe parcurs veti vedea o situatie de discriminare, pe care trebuie sa o administreze moderatorul. Nu se pune problema ca nu stim sa scriem, cat a faptului ca unii pun intr-o situatie jenanta pe cei care cauta o cale, prin indiferenta si mofturile lor; acestia, dupa 2-3 comunicari in acest sens, sunt eliminati. Planeta Painii este un factor de pedagogie, care intregeste educatia, fiindca ne aflam la inceputul unor dezbateri asupra vietii si existentei noastre.

Pe Planeta Painii nu au importanta atributele (medic, inginer, barbat, femeie...), ci numai faptele. Cei care considera ca alimentatia naturala nu este o realitate, nu-i de ajuns sa o critice, cat sa aduca argumente ale unei alte alternative, prin care consecintele sa fie evitate.

Este bine de stiut ca mesajele celor care contacteaza acest sit trec in mod automat in Planeta Painii, tocmai pentru a nu crea o situatie paralela; doar in situatii de exceptie, date prea personale, evitam sa le expunem. Pe parcursul acestui program se fac clisee ale unor tipuri specifice, respectiv a indiferentului, a celui care este interesat de tratarea unei boli, a ignorantului...Cei care apar si nu au o minima originalitate sunt trimisi la aceste clisee. Asa cum spuneam si in prefata anterioara, Planeta Painii intregeste Povestea Painii, care este un corolar al Colectiei 17 a Eltei-Universitate. Aceasta triada de dimensiuni putem spune ca intregeste panoplia existentei noastre. Aceasta varianta a Planetei Painii -cartea- se poate procura prin filiale (vezi rubrica de Contact) , sau prin telefonul nostru de la laboratorul din Caim (0234.370.535, 0722.371.107). Dar pentru o ampla dezbatere, cei dornici sunt invitati la intalnirile lunare care se fac la Caim. Aici pot vedea in mod concret lectii de gastronomie naturala, cat si discutii cu protagonistii Planetei Painii.
Ion Dumitrescu, Caim, 25 noiembrie 2002, h. 02.00 EET

Prefata la Planeta Painii vol. III
Deja v-ati familiarizat cu protagonistii, stilul si subiectele Planetei Painii. N-as vrea sa ma suprapun peste continutul din interior, dar fiind de natura holistica, am o proba dificila de trecut.

Ce as vrea sa se inteleaga, nu situatia lumii este importanta sau ceea ce trebuie sa ne intereseze, ci cea a Omului, a individului. El este mult mai real decat lumea, el este cheia atat a sortii, cat si a destinului sau. Chiar si la acest nivel, descoperim 3 categorii de entitati: tinerii pana la 25 de ani, maturii pana la 45, si varstnicii pana la 65 de ani. Dar prima categorie face parte sau incearca sa faca dintr-o lume si viata debusolate, in care si prin care valorile deja formale, acum s-au deformat. Aceasta prima categorie este lasata in voia soartei, lipsita de mijloace si instrumente; asistam la un instinct de conservare al celorlalte doua categorii, in care se exerseaza egoismul, ignoranta, necredinta, pana la cote exasperante. Sa nu uitam ca prima categorie sunt copiii celei de-a doua categorii, si nepotii celei de-a treia. Mai avem o situatie ridicola, prin care categoria a doua pare sa beneficieze de situatia actuala, urgisind prima si a treia categorie...

Pentru o analiza materialista, mai concret - a materialismului dialectic, o asemenea situatie nu se poate rezolva, cat infunda. Sa nu uitam ca aceasta ideologie a generat o asemenea societate. Trebuie sa tinem cont ca aceasta ideologie s-a generalizat pe toata Planeta, intr-un termen mai vulgar, este vorba de comunism. Din Japonia pana-n America, cu o Romanie care este la mijloc...

Rezolvarea la care ne referim apartine numai experientei, in care sunt cuprinse atat elemente de fizica, cat si de metafizica. Atat timp cat orgoliul si trufia vor tine cont numai de fizica (religii, ideologii), vom asista la un colaps social, total gratuit.

Planeta Painii este doar un exemplu firesc asupra nefirescului, sincer asupra nesinceritatii, al cunoasterii asupra necunoasterii. Cea mai dramatica problema la ora actuala, prioritara, este alimentatia. Dar dupa noi, si cea mai simpla. Dar dupa ei, cea mai complicata. Dezbaterile din Planeta Painii au un focar care se adreseaza acesteia. Citim aici impresiile si experientele unor oameni care de cel putin 12 ani traiesc intr-o alta lume, prin simpla realizare a unei realitati, determinata si definita de bunul simt; in toata aceasta perioada au descoperit o alimentatie naturala, in care s-a respectat un principiu: forma, gustul si culoarea sa fie identice cu cele din alimentatia traditionala. Pretul de cost al acestei alimentatii este de 10 ori mai mic, dar rezultatele - de mii de ori mai mari. In Planeta Painii protagonist si subiect este painea naturala, care intruchipeaza un sens unic si infailibil. In drama alimentatiei actuale, painea obisnuita este factorul de decizie, si rezultatele sunt la dimensiunea de genocid. Din aceasta paine obisnuita, care are la baza faina, sau hidratii de carbon, prin tratament termic, se ajunge la hidratii diavolului. Painea naturala exclude din start faina, si se obtine un produs absolut natural, cu efecte care desfiinteaza orice defect; chiar si pentru noi este un miracol cum orice fel de cancer, cardiovasculare, diabet... ar trebui sa insiram toata terminologia medicala, fiindca painii naturale i se mai spune si Painea Domnului, si nu este vorba de o metafora. Toti acesti oameni care participa in Planeta Painii si-au pastrat varsta de acum 10-12 ani; in toata aceasta perioada nu a aparut nici o insuficienta fiziologica, practic nu s-a mai facut nici o cheltuiala in directia sanatatii. Desigur, nu numai cu paine naturala. Este vorba de o alimentatie naturala, in care meniul clasic: ciorba, mancare, desert, au ramas in vigoare. Dar s-au eliminat rigorile meniului clasic. Pentru cei avansati, alimentatia dispare pas cu pas ca necesitate. Ea se reduce numai la a gusta, la un gest frugal, mai mult de placere decat de necesitate.

Va las sa continuati descoperirea acestei rezolvari a acestei lumi, mai concret- a vietii tale, in care binele si raul nimeni nu poate sa ti le faca, decat mintea si experienta ta. Rabdarea si bunul simt, depasirea obisnuitei si dezamagirii, te vor ajuta sa descoperi o posibilitate care deschide calea celorlalte posibilitati.
Ion Dumitrescu, Caim, 5 decembrie 2002, h. 19.47 EET

Prefata la Planeta Painii vol. IV
In fiecare dimineata, in mii de birouri din aceasta lume, oameni si functionari acceseaza Internetul sa continue Planeta Painii, pentru a mai lua o gura de oxigen pentru ziua respectiva. Atatea birouri, laboratoare, de la Ministerul Sanatatii pana la ultima halta clinica, atatea birouri de la S.R.I., armata si jandarmerie, birouri ale cluburilor sportive, Dumnezeu-stie ce-o mai fi pe lumea aceasta... si desigur, nu putem incheia cand un patron al martorilor lui Iehova zambeste amar ca Turnul de Veghere a devenit Turnul din Pisa. Amploarea pe care a luat-o si o va lua Planeta Painii este indescriptibila. Penetreaza o lume debusolata, oferindu-i o fateta a bunului simt, a banalului respect fata de Dumnezeu; stau si ma gandesc: ce le lipseste oamenilor?... Chiar si in acest volum avem o imagine a celor care solicita un tratament pentru altii, nebanuind ca si ei sunt in aceeasi situatie. Atata intelectualism pentru a nu percepe ca ceea ce au cerut au primit, probabil ca lucrurile sunt prea simple si imuabile pentru intelectuali. A cere sa te faci bine, adica a face raul bun, denota o crasa ignoranta, indiferenta si gratuitate. Nu de alta, dar vor sa se faca bine pentru a continua sa digere materialismul. Sa nu uitam ca spitalul si inchisoarea sunt similare, si intr-un loc, si in celalalt, se poate sta la propriu si figurat. Prin pozitia rugaciunii, a meditatiei, cand te opresti din drumul Vietii, fiindca te-ai ratacit si astepti un calator sa-ti spuna calea, acesta este bunul simt, sau Christul din fiecare: "Si de cate ori aveti nevoie de Mine, eu voi fi acolo". In mod paradoxal, medicina alopatica reuseste sa trateze un rau mic printr-un rau mai mare, dupa care pacientul moare. Nu de alta, dar este scris in analele materialismului si ale Bibliei materialiste ca omul vine din tarana, se face praf si se intoarce iar in tarana. De unde atata credinta mefistofelica? Cine are de castigat? Da, ne batem joc de Viata si de moarte. Aceasta alimentatie naturala, predata de Elta Universitate, este necesara atat copiilor, cat si batranilor, ea este viata fara de moarte. Un organism care respecta Legea, aceasta nu poate sa-l condamne la moarte. Da, a fost necesara o alimentatie denaturata (mortala), acestea le-am explicat in Colectia 17 - A, B, C, dar de acum incolo intram intr-o lume a Vietii, si a bunului simt care este Legea. Nu trebuie prea multa stiinta, in a deosebi un lucru bun de unul rau, in a deosebi o consecinta pozitiva de una negativa. Un factor de comparatie sincer, fiindca o consecinta negativa spune NU, iar o consecinta pozitiva spune DA. Majoritatea au impresia ca alimentatia naturala se reduce la a manca precum ratele si iepurii. Expozitiile pe care le-am realizat pe parcursul anilor nu se puteau deosebi de o expozitie a artei culinare obisnuite. Elta Universitate a realizat ceea ce si-a propus, ca forma, gustul si culoarea sa fie continuate. Lipsa de imaginatie a intelectualilor nu le permite sa faca o distinctie intre cantitate si calitate, astfel ca intelectualismul instinctiv percepe realitatea ca pe o cantitate. Sa fi gresit Hipocrate in celebrul dicton: "Alimentele sa va fie si medicamente..."? Oare anticii sa fi fost mai destepti ca noi? Cand nu existau academii si licee, da, exista bunul simt. Este a patra carte a Planetei Painii, este adresata celor care sunt in ultimul ceas al clepsidrei vitale. In realitate ne dorim sa fie un ghid pentru orice om. Suntem nevoiti sa rasturnam o lume rasturnata. Si pentru cei care cauta o cale, aceasta nu poate fi scurta si dreapta. Atatea "terapii" inocente si exotice sunt o bataie de joc vis-a-vis de jocul Vietii. Terapeutii si nutritionistii sa faca un efort sa vada metabolismul ca o unitate, in diversitatea lui. Orice boala este un moment de reculegere, ea se poate trata asa cum s-a obtinut, fiindca ceea ce putem strica, putem repara. A repara pe bucati duce in final la imbucatatirea Vietii. Toate organele sunt una; este bine ca pacientul sa faca un efort de gandire, de meditatie, sa realizeze ca ceea ce l-a imbolnavit este ignoranta, lipsa de credinta, si lasitatea acceptarii. Nimeni nu-l poate ajuta, fiindca se poate ajuta singur. Asa cum a facut-o, asa o desface.

Pana la cartea a V-a, fiti alaturi de voi, va puteti sprijini pe acest toiag, si in drumul vostru catre Damasc, va inflori sub privirile voastre eliberate.
Ion, Caim, 10 decembrie 2002, h. 01.58 EET

Prefata la Planeta Painii vol. V
Scriu aceste randuri la cinci carti care se formeaza intre timp,astfel va fi o prefata continua prin care surprindem problematica unui intreg determinat de aceasta perioada - 15 februarie 2003.

Planeta Painii se livreaza automat la aceste comenzi si abonatilor nostri,in realitate este vorba de produsul de baza prin care cel de efect - painea naturala - este doar manifestarea,avem nevoie mai mult de spirit (informatie) decat de materie si daca se poate si de aceasta data se poate, le putem avea pe amandoua.

Doar prefata se adreseaza cititorului in rest acesta pare sa fie eludat,dar totodata este un martor la o alternativa primordiala pentru propria sa existenta intr-o societate materialista care nu poate oferi alternative, astfel ca pentru moment pare sa fie pierdut, ratacit, uitat, abandonat, un nimic printre nimicuri... Unii vor spune ca sunt alternative ,dar la o cercetare se poate constata cum in realitate sunt doar alte forme cu acealasi continut.

Viata nu evolueaza formal cat in continut, putem spune cum in aceleasi forme lucrurile pot fi mult mai bune, de altfel a pastra forma este mai convenabil pentru evolutie (cu timpul va evolua si forma).

Omul nu vrea sa fie implicat direct cand este vorba de soarta lui, fiecare se considera ca n-are probleme cu toate ca fiecare in sinea lui simte ca ceva nu este in regula, nu numai ca nu sant alternative dar nici perspective, deja situatia devine dramatica dar, prin generalizarea acestei situatii incredibile, ducem toti aceeasi cruce.

Omul este receptiv ca spectator si cand ii place spectacolul este si mai receptiv, devine un partizan al unui sens, subiect, incetul cu incetul preia elemente si metode si astfel se transforma... Pentru Elta-Universitate pe parcursul anilor s-au folosit cam toate metodele de educatie, acum este randul acesteia - desigur, folosirea tuturor metodelor aduce si rezultatul scontat... Este momentul sa spunem ca nu avem un scop cat un sens, ambitia aceasta nu frizeaza dreptul omului de a avea dreptate in indiferent ce domeniu, adevarul nu rezulta din confruntari, discutii, carti, ci numai din fapte... Sa nu uitam mobilul, este vorba de viata noastra la propriu, chiar daca nu avem experienta unei vieti fara boli, batranete, moarte acest aspect nu ne poate obliga sa renuntam la un sens prin evitarea scopurilor meschine determinate de traditie, obisnuinte, comert...

Ne impresioneaza stiinta medicala dar nu ne salveaza, contribuim cu totii la o stiinta care nu poate depasi statutul de formal, experimental, experienta, statistica... Sa nu trecem cu vederea cum medicina este acum prizoniera comertului, profitului (scopul scuza mijloacele), unii medici intuiesc despre ce este vorba dar sunt o minoritate, toti - cel putin aici - sunt salariati, aceasta distruge factorul de sens mentinand doar scopul, astfel medicii buni au fost exclusi sau redusi la tacere... Sa nu uitam, institutia apartine unui sistem nu a omului, acesta este liber prin liber-abitru sa-si coordoneze viata prin proprie experienta, practic medicina este un subiect fara obiect... Dupa cum vedeti acest text poate fi perceput de oameni dotati, cu o experienta filosofica, de aici rezulta cum alternativa alimentatiei naturale se adreseaza doar la 7% din populatie, acestia formeaza etapa initiala, factorul de opinie, ei vor mari prin experienta lor aspectul unei realitati, ceilalti vor percepe ca de obicei prin experienta mimeticului... Avem o experienta la Bucuresti unde proliferarea stupefiantelor face acum in jur de 30.000 de adepti, mai concret cei care folosesc asemenea substante letale, iar abonati pentru painea naturala sunt in jur de 30, ceea ce vreau sa scot in evidenta fiind factorul mimetic si mai ales ignoranta, si mai ales momentul de discriminare prin eliminarea unor entitati care n-ar fi facut decat sa mentina raul in viata celorlalti...Daca media ar fi impotriva alternativei alimentatiei naturale situatia s-ar schimba, fiindca oamenii in majoritatea lor sunt deteminati de heterosugestie, de sugestia colectiva, de mimetic.

Cei 7% au o dimensiune mai deosebita, intuitie,responsabilitate, experienta, percep realitatea prin suita unei logici simple si pragmatice, au rabdare, bun simt, in general apartin autoeducatiei.
Ion, Caim, 15 Februarie 2003

Prefata la Planeta Painii vol. V
Alimentatia denaturata, genereaza o saracie si o risipa a milioane si milioane de produse


Educatia in scoli si in presa-radio-televiziune se mentine tot la nivelul de conservare a cunoasterii materialiste. Sa nu uitam ca toti medicii, ziaristii, comerciantii, toti depind de bani, astfel despre viata cand ne vom intalni printre morminte. Mortalitatea este in crestere, suferinta s-a generalizat. Alimentatia denaturata determina o alimentare cantitativa, mereu in amplificare, genereaza o saracie si risipa a milioane si milioane de produse, culmea in faza initiala NATURALE. Elta-Universitate pledeaza pentru alternativa alimentara in directia revendicarii, revenirii si recunoasterii produselor naturale, astfel in urma cercetarilor noastre putem oferi triada traditionala: ciorbe, mancaruri, deserturi in stare naturala, un neavizat n-ar putea depista faptul ca s-au eliminat in primul rand fierberea, coacerea, prajitul, iar apoi nu exista sarurile minerale cum este clorura de sodiu (sau sarea), uleiurile rafinate termic, painea cea arsa, de toate zilele, zaharul rafinat, faina si iar culmea: apa. In cei sapte ani de activitate am realizat ce era de demonstrat: zeci de mii de oameni au devenit sanatosi fara sa ne ocupam de medicina. Avem un dosar cu mii de semnaturi ale celor aflati in aceasta situatie. Lipsa de mediatizare, ignoranta, interesele comerciale vor mai determina mentinerea acestei ignorante si astfel populatia va suferi de suferinta gratuita si infantila, inutila si deosebit de costisitoare. Aceasta alimentatie este de zece ori mai ieftina: zeciuiala Biblica, cine fura va plati de zece ori mai mult, cine va da va fi rasplatit de zece ori mai mult, o Doamne cat adevar in minunata Biblie, in Coran sau in Vede, iluminate in eternitatea iubirii si a credintei. In asemenea adevaruri ce sunt latente si anesteziate, materialismul a devenit credinta, mamele isi sacrifica copiii pe altarul materialismului, dar ii iubesc pana la a le acorda dreptul la suferinta.

Poporul roman este determinat prin vorbele divinilor intelepti, fii si discipoli ai divinitatilor credintei unice, sa aduca sanatatea si pacea planetei prin bunul sau simt, prin curaj si daruire in forta adevarului simplu si sincer. Si aceste randuri definesc medicina-preventiva. Dincolo de formal si general, concepte si sfaturi, dincolo de atatea hataruri ale unei medicini alopate si trecerea de la chimioterapia mortii la alchimia vietii. Cine va avea ochi sa vada, va putea citi aceste randuri despre propria sa viata pentru viata.
(Citat din din 17-A Alimentatia)

Prefata la Planeta Painii vol. VII
La ora actuala toata populatia planetara este bolnava


...Alimentatia sau prima etapa a tratamentelor, desigur mancam pentru a nu muri, chiar daca tot vom muri, aceasta alimentatie industrializata in milioane de bucatarii, iadul iadului materialist, genereaza antigeneza. De cel putin o suta de ani ea devine mai rafinata si sintetica, artificiala, determinand anestezia. Iata un termen pe langa care treceti indiferenti: anestezia.

Ea atrofiaza, deformeaza si mai ales aduce in stare de latenta calitatile umane cum sunt imaginatia, intuitia, anticipatia, prin corespondenta responsabilitatea, altruismul, colaborarea, intelegerea, bunul-simt si nu in final iubirea, aceasta a fost inlocuita cu sexul. Alimentatia denaturata este firesc sa denatureze, firesc ca alimentatia naturala sa naturalizeze. De ce? Alimentatia denaturata rastoarna armonia din corpul fizic, care implica raportul intre substantele bazice si cele acide. In concentratie trebuie sa fie 70% componente bazice si restul acide. Astazi, insa, ne putem felicita ca aceasta situatie este inversata. Aceeasi alimentatie neputand fi asimilata si nici eliminata se obtine constipatia sau umflarea abdomenului, (un fel de wc la purtator,) in rest tesuturile adipoase, impreuna cu constipatia care genereaza cresterea in greutate. Inima nu poate suporta un asemenea surplus si incepe sa se lase de sport. Masa de aproape 20 de kg de produse in putrefactie este situata in intestinul gros. Cu aceasta mucoasa distrusa, dar vascularizata, sangele preia aceasta toxicitate si o trimite in toata masa organismului.

Diafragma, care separa cavitatile principale ale organismului, este ridicata de umflatura, presand plamanii, ficatul, inima... si de aici fara comentarii. Urmeaza alte si alte dezastre, cum este afectarea ficatului obtinandu-se o sumedenie de boli ale sale, in general hepatita. La ora actuala toata populatia planetara este bolnava. Tot asa, dermatozele care transforma corpul fizic intr-un cadavru inca viu, dar urat. Mai departe, consecintele psihice si de aici cele mentale sau spirituale, despre care se subintelege ca sunt pierdute, atat timp cat se mentine o alimentatie denaturata. Nu intru in amanunte, a vorbi despre lucrurile urate nu este o placere, mai ales ca de aceste boli am scapat de ele cu multi ani inainte sa scriu asemenea randuri.

Hipocrate, cu mii si mii de ani inainte sa scriu asemenea randuri a spus ceea ce am scris in titlul acestui articol, nu ca un joc de cuvinte, ci un joc al vietii la propriu. Medicii nu prea l-au luat in serios, asa se intampla cu parintii, chiar si ai medicinii, dar nu si ai medicilor. La ora actuala institutiile medicale au pierdut controlul sanatatii populatiei, astfel definitia de genocid devine si mai dramatica. Ceea ce este si mai impresionant este ca medicii nu pledeaza pentru revenirea la o alimentatie naturala. Pe de o parte nu studiaza asemenea lucruri, pe de alta parte prin sistemul traditionalist li s-a inoculat orgoliul. Pentru a si-l mentine sunt sacrificati oamenii care au devenit victime nevinovate.
(Citat din primul capitol din 17-A Alimentatia)

Prefata la Planeta Painii vol. VIII
SANATATEA, PAUZA DINTRE DOUA BOLI


Dar nici asa, cu toate ca avem aceasta impresie ca suntem sanatosi, de altfel asemenea confuzii sunt totusi necesare pentru a supravietui pana la urmatoarea boala. Astazi facem deosebiri intre oameni: cei bolnavi si cei sanatosi. Chiar asa sa fie? Este simplu, cei din spitale sunt cei bolnavi, cei de afara sunt cei sanatosi. Definitie mecanicista, atat de apreciata de filosofia materialista. Referitor la cei aflati in spitale nu mai este cazul sa definim situatia lor, in schimb pentru cei care se considera sanatosi trebuie sa analizam putin acest sector.

In urma unei situatii comode de a ne alimenta ca si cei din spitale, si invers cei din spitale ca cei asa zis-sanatosi, se mentine o situatie ridicola si riscanta pentru toti. Despre alimentatia denaturata sau despre sorgintea atator boli tocmai acum ne ocupam prin aceasta serie de articole. Aceasta alimentatie atat de obisnuita si atat de neobisnuita pentru factorul de sanatate, isi mai indeplineste cele inca mai raufacatoare arii de raspandire a limitarii vietii din toate punctele de vedere. De la copiii de un an pana la batranii care nu mai au nici un an de viata, alimentatia abunda in datoria de a ne otravi prin placerea obisnuintei, traditiei, ignorantei, aceasta bine garnisita cu teorii stiintifice si medicale prin care ne mai asiguram ca totul este in regula. Va asigur ca nu scapa nimeni, astfel ne-am obisnuit cu starea de moarte, prin trairea la propriu ca si cum ne-am initia in fiecare zi despre starea de moarte. In cartea Viata si alimentatia am dezbatut pe larg situatia denaturarii procesului alimentar si inclusiv a substantelor asa-zis alimentare, si totusi acest procedeu si proces este la final acum, incetul cu incetul mereu mai multi sunt edificati si reusesc sa iasa dintr-o situatie dintre cele mai izbutite in “solutiile” ignorantei si mai ales ale unei suferinte. Pentru ca si altii sa aiba un asemenea merit de a evada din patratele necunoasterii, le oferim asemenea confirmari si certitudini ale denaturarii alimentatiei.

Relatiile se determina intre regnuri apropiate.

In fine, spuneam ca suntem sanatosi, n-am mai fost bolnavi de mult si chiar privim cu o usoara superioritate spre zidurile spitalului unde ferestrele sunt luminate toata noaptea. Cine sa ne spuna ca alimentatia, prin denaturare, comporta un grad de aciditate deosebit de ridicat? Aceste elemente acide se afla in produsele neorganice, minerale, pe care le determinam si le obtinem printr-o reactie chimica de oxido-reducere, mai pe romaneste, prin tratamente termice: fierbere, coacere, prajire, incalzire... Alimentele in faza de cumparare, la piata, sunt organice, apartinand asa-zisului regn vegetal. Pe aceasta planeta avem trei regnuri: mineral, vegetal animal si uman. Relatiile se determina intre regnuri apropiate, cum ar fi mineralul pentru vegetal si vegetalul pentru animal si nicidecum animal prin mineral.
(Citat din primul capitol din 17-A Alimentatia)

Prefata la Planeta Painii vol. IX
Mai avem doua luni din ciclul care a inceput acum 30 de ani, este vorba de perioada 1970 -73 si mai ales ultimii 14 ani, el se mai suprapune cu alte cicluri prin care oamenii sunt propulsati spre dimensiuni si sensuri mai bune, mai realiste, tocmai pe acest fond apare si se impune o alternativa asupra alimentatiei la propriu depasindu-se teoriile si definitiile formale.

Stiinta, medicina, nutritionismul... nu intra in jocul care va desfiinta bataia de joc determinate de asemenea domenii ale constiintei sociale, n-are nici un rost sa cautam ceva care n-a gasit decat ceva impotriva cunoasterii, nu putem trece cu vederea cum in ultimile decenii oamenii de stiinta au fost incartiruiti in sistemul de bugetari, antrenati spre un profit material prin care dispare factorul de responsabilitate si creativitate.

Nu poate fi vorba de fond cat de continut, de la general la particular, de la teorii la fapte... in definitiv subiectul dar si obiectul fiind fiecare dintre noi, situatia la propriu, mai exact cum rezolvam o stare de lucruri care practic ne ucide fara drept de apel, cine si ce determina o situatie incredibila prin care la o suta de ani toata populatia este schimbata sau mai exact toti mor, in general termenul de moarte nu ne mai impresioneaza dar in particular ne sperie... la ora actuala nici o institutie nu discuta despre o astfel de stare de realitate, daca moartea este obligatorie indiferent de dorinta noastra... traim un permanent conflict de idei, nu vrem sa murim dar nu avem incotro, un fel de predestinare, un nelucru ca un lucru sigur, dar permanent avem iluzia sperantei ca nu vom muri cu toate ca sunt destule semne prin care ne vedem ca vitele care se apropie de ghilotina ignorantei.

Un corp tanar si sanatos nu poate muri, doar un corp imbatranit si plin de toate suferintele este condamnat la un nonsens ca sens si totusi...

Un om normal are trei deficiente care nu se iau in considerare, de altfel sunt destule care se iau pentru a se mai lua si altele... dar sa le luam aici, sunt trei situatii incomensurabile si ele sunt : o stare de anestezie, o mineralizare masiva si devitalizare, dincolo de aceste trei cuvinte sunt sutele de diagnostice ale unor patologii care mai de care dar nemergandu-se la termenii de baza ne folosim de cuvinte metaforice, formale, care nu reflecta realitatea. Sa luam un banal exemplu despre care nu se spune nimic fiind un tabu ce trebuie pentru a ne ascunde in spatele degetelor.

Cei care contacteaza pe eltisti sunt surprinsi ca acestia nu beau apa!

In primul rand nu se stie cum apa este un mineral lichid, ne-am obisnuit sa spunem despre minerale c-ar fi roci, pietre, ceva solid, nune vine sa credem cum apa este un mineral, la fel si aerul este un mineral gazos, dar despre acest capitol cu alta ocazie. Apa este responsabila de majoritatea disfunctiilor organice, uitam ca metabolismul se manifesta intr-un mediu anaerob, adica lipsit de oxigen, apa este un oxidant extrem, arde totul plus particulele - de aceasta data minerale - care se depun pe toate suprafetele interioare mai ales ale celor sanguine. De ce se bea apa, fiind un act atavic pe de o parte, specific animalelor, dar si datorita unui factor determinat de o alimentatie extrem de toxica; ea, apa, dizolva o parte din asemenea substante dar are si un efect secundar fiindca nu deosebste ceea ce trebuie sa faca, astfel distruge si una si alta...

Cum s-a ajuns ca eltistii sa nu mai foloseasca apa, pur si simplu prin renuntarea la o alimentatie denaturata, toxica, un aport de produse naturale care aduc ele un nivel ridicat de lichide organice nu minerale, de altfel acest aspect al eliberarii de apa apare ca un efect secundar, fiindca cei care trec la alimentatia naturala nu vor banui ca nu vor mai avea nevoie de apa.

Ceea ce spun aici nu este o teorie ci fapte.

Acest corp anesteziat, mineralizat si devitalizat nu este luat in considerare de stiinta, practic nu se stie nimic despre termenul de anestezie la acest nivel decat la elementele de chirurgie cand se face anestezie locala sau generala, practic fiind si in cazul termenului nostru aceeasi situatie, o alimentatie toxica determina o astfel de anesteziere profunda, ea se manifesta in general prin somnolenta, apatie, indiferenta, lipsa de pasiune, de concentrare, de viata cu toate aspectele existentei noastre.

Alimentatia naturala, dupa cateva luni se simte o iesire din ceva, simti cum scapi de ceva, apare un fel de trezire... este iesirea din starea de anestezie.

Devitalizarea, un termen cunoscut dar aplicat doar in unele aspecte, cand in realitate face parte din soarta noastra, dintr-un intreg, el se obtine prin viata erotica unde nu se cunosc unele percepte de baza, astfel ejacularea la barbati sau orgasmul la femei determina pierderea energiei, cu timpul destul pentru ca omul sa nu mai aiba putere, sa fie lipsit permanent de starea de viata oricate fripturi sau vitamine ar lua, de altfel prima faza este similara sidei, prin care se pierde imunitatea corpului fata de "n" situatii.

Am trecut in revista asemenea aspecte pe care le veti intalni si prin e-mail-urile celor care participa si in aceste minunate pagini ale Planetei Painii.
Ion, Caim, 28 martie 2003, 10.25

Prefata la Planeta Painii vol. X
Revin dupa sase luni, Planeta Painii probabil ca a ajuns pe la volumul 25. Scrierea acestor prefete ma pune intr-o situatie inedita, ele trebuind sa fie sintetice dar si generale, si totodata mesaj.

Spuneam data trecuta: mai sunt doua luni dintr-un ciclu, acum suntem dupa patru luni in noul ciclu, care va tine pana in 2035. In aceasta perioada este zona de interferenta, de tranzitie, nici una nici alta, toata lumea are dreptate - si cei contra si cei pro - si totusi cum ne dam seama de adevar, de dreptate, de bine? Da, exista metoda faptei, odata realizata n-o mai poate schimba nimeni. Nu c-am depinde de ea, ci este bine sa vedem in fapta adevarul, s-o luam ca punct de referinta, sa ne raportam la propriu la ea; aici as vrea sa scot in evidenta ca nu trebuie sa fii savant ca sa traiesti. Hai sa vedem despre ce este vorba.

Fapta e rezultatul unei actiuni, are doua sensuri: pozitiva sau negativa. Acum, care este punctul de referinta prin care putem spune daca este pozitiva sau negativa? Este cum te simti. Sa luam un exemplu paradoxal: daca cineva fura si se simte bine, va mai fura. Dupa cum vedem, nu hotia in sine conteaza, ci cum ne simtim - se mai spune: nu poti sa faci nimic daca nu-ti place. Si totusi, din punct de vedere moral, hotia nu este un lucru bun, de aici rezulta si o a doua calificare a faptei: o experienta, o raportare la normele civilizatiei, prin care putem da o nota faptei.

Ceeea ce ne intereseaza pe noi aici este procesul alimentar, da, este un proces, inculpatul suntem noi, victima - tot noi, procurorul este traditia, avocatul - obisnuinta, martorii sunt elementele mimetice, judecatorul - constiinta. Alimentatia in sine este doar un mobil, o materie, o substanta. Dar sa nu ne complicam. Sa luam dosarul laptelui fiert: dimineata inainte sa plecam la servici, luam o cana de lapte pasteurizat, cu o lingurita-doua de zahar, o paine prajita; in zece minute consumam micul dejun, laptele a fost placut la gust, dulce, aromat, painea usor crocanta. La o ora-doua dupa acest moment, la servici, avem o usoara indispozotie, chiar daca afara e frumos, colegii sunt amabili. Aceasta stare se generalizeaza printr-o indiferenta si apatie, avem putere si totodata nu avem, apare un gust amar in gura, mainile cauta sa faca miscari mai lenese, evitam actiuni mai de amploare,... o intiutie ne spune ca dimineata, cana cu lapte - dar nu suntem singurii care... si totusi, te ia gandul, iti arata aceasta directie. Urmatoarele zile preparam, consumam laptele cu mai multa atentie - efectul se mentine; deja ne framantam, dar o vaga speranta apare la orizont: vasul in care fierbem laptele e cam vechi, il schimbam - efectul este acelasi. Banuim painea prajita, n-o mai prajim - efectul este acelasi. Si tot asa, incercam toate schimbarile, fierbem mai mult sau mai putin timp, servim micul dejun in picioare, schimbam chiar si aragazul in ultima instanta - efectele sunt aceleasi. Deja situatia devine ireconciliabila. Suntem obligati sa luam masuri mai drastice, inlocuim zaharul cu mierea, parca ceva s-a miscat, dar nu deajuns. Multe zile ne framantam, ne aducem aminte ca am mai folosit laptele in primele luni de viata, dar acel lapte nu era pasteurizat. Da, facem o incercare (nu spunem la nimeni) - ne simtim bine, chiar daca a aparut o indigestie.

Cu o cana de lapte natural nu se face primavara, dar aceasta fapta ne confirma un sens, suntem fericiti ca am transformat o fapta rea intr-o fapta buna, realizam ca depindem de noi insine, este un sentiment de libertate. Indigestia la care ma refeream se datoreaza faptului unei alimentatii denaturate, care a dat peste cap metabolismul. In mod paradoxal laptele crud, in asemenea situatii, este greu suportat de organism. Viata pe langa dorinte si datorii necesita si decizii, viata inseamna totul sau nimic, sanatatea este un tot, nu se poate obtine cu nimicuri. In Colectia 17 a Eltei Universitate, chiar in primele lucrari A, B, C, si mai recent in Povestea Painii, oferim calea de trecere de la alimentatia toxica la cea netoxica, de la boala la sanatate, de la rau la bine. A-ti face bine, pentru oameni si pentru viata, este si mai mult bine.
Ion, Caim, 20 septembrie 2003, 3:14.

Prefata la Planeta Painii vol. XI
In colectia 17 volumul A, explicam de ce exista alimentatia denaturata, si mai concret factorul anestezic; anestezia inseamna a nu mai simti sau a uita. In cazul omului, el a trebuit sa uite originea sa divina; timp de aproape 10 mii de ani s-a trecut prin trei bucatarii, sau casa cerului a II-a, I-a si a XII-a, sau Taur, Berbec, Pesti. Nu sunt intamplatoare aceste denumiri alimentare, si totodata factorul "din ce in e mai putin". Acum ne aflam in casa cerului a XI-a, a Varsatorului (ca si cum ar trebui sa varsam toate acestea). Concret si practic, societatea umana iese din starea de anestezie generata de alimentatia denaturata.

Volumul XI al Planetei Painii va oferi deja o consacrare in aceasta directie a alimentatiei naturale. Incetul cu incetul, mereu mai multi realizeaza o realitate, si mai ales sustinuti de relatarile celor care deja au evadat.

Dupa cum vedeti, Planeta Painii circula pe internet, acesta este un factor care a aparut la timpul potrivit. Orice transformare, schimbare, implica cunoastere si comunicare; Planeta Painii este un factor de cunoastere, iar internetul - de comunicare. Pe de alta parte, abonatii nostri, la fiecare colet primesc si o carte din Planeta Painii, fiindca acest moment al transformarii implica prezenta asidua a celor care traiesc deja cu alimentatia naturala. Aici as scoate in evidenta persuasivitatea traditiei, institutilor, plus ostilitatea celor din jur. Putini dintre cei care doresc sa evadeze, reusesc sa invinga aceste trei fronturi, dar si cei care reusesc au nevoie de aceasta Planeta a Painii, pentru a intelege "n" situatii ale acestei schimbari.

In definitiv, alimentatia naturala are prea putin de-a face cu alimentatia, este vorba de o filozofie de viata. In aceasta alimentatie care dupa sapte ani devine simbolica, ne trezim prizonieri intr-un timp prea liber, nelimitat. Disparitia foamei, a setei, oboselii, somnului prelungit, batranetii,... ne pune intr-o situatie inedita, una dintre cele mai mari probe: libertatea. Educatia noastra s-a adaptat la o alimentatie denaturata. Prin Planeta Painii scoatem in evidenta autoeducatia, incetul cu incetul trebuie sa invatam sa fim liberi la propriu (nu formali ca acum). A avea timp pentru timp, si in mod paradoxal a fi liber in libertate, pe fondul unei constiinte degajata de impresii, pareri, acceptari,... este in fapt o descoperire dincolo de orice experienta, astfel ca impreuna sa descifram aceasta experienta, sa invatam sa invatam, viata este continua, eterna si imuabila, noi o traim discontinuu (somn, morti). Intrebarea unora ce vom face traind mai mult decat de obicei, este o intrebare perplexa, e paradoxal ca omul nu vrea sa traiasca mai mult dar nici sa moara - cand nu stii ce vrei, este o nota de anestezie. Dar ia sa vedem ce este moartea? Se spune ca " a disparut dintre noi", ne bazaim o luna-doua, dupa care, c'est la vie. Si mai avem si ironia sa spunem ca vom urma si noi. Ideea aici nu este moartea, ci factorul c-a disparut. Ce inseamna aceasta? A plecat - bineanteles, dintre noi; si ideea e foarte buna: plecam intr-o tara indepartata, cum s-ar spune, disparem.

Da, alimentatia naturala este o noua filozofie despre viata, autoeducatia o orientam spre Jurnal, prin el ne descifram anonimatul, lipsurile, o continua analiza a vietii care este o sinteza; a munci mai mult nu inseamna mai greu, a trai mai mult nu inseamna batranete - toate acestea trebuie sa le invatam, fiindca ele sunt o replica la faptul ca suntem divini. Divinitatea aceasta nu trebuie sa o percepem cu aure in jurul capului, cu gesturi spectaculoase, ea este o civilizatie a omului, a creatorului, a celui care prin iubire poate totul.
Ion, Caim, 20 septembrie 2003, 3:57.

Prefata la Planeta Painii vol. XII
Au trecut primele sase luni pentru Planeta Painii, s-a integrat deja, cele peste 700 de pagini sunt concludente pentru situatia noastra.

Situatia noastra o vedem in mod particular: ne este greu, n-avem timp, sa vedem, sa constatam,... acum situatia noastra s-a generalizat pe intreaga planeta. Aceasa situatie la ora actuala este negativa, a determinat o pandemie (60 de milioane de decese pe an); putem spune ca avem de-a face cu doua situatii, una particulara si cealalta generala, si totusi amandoua sunt la fel. De ce scot in evidenta pe cea particulara? Intr-adevar, ne priveste numai pe noi insine, cealalta - putem spune "treaba lor", si totusi situatiile particulare se manifesta prin generalitate, unde avem de a face cu doi dusmani: unul se ocupa de situatia generala, si celalalt de cea particulara. Daca primul este liber, al doilea este si mai liber. Viata particulara poate face abstractie de cea generala urmand o alta cale - desigur, o alterantiva, printr-o experienta inedita - si in urma confirmarii din partea faptelor, putem evada dintr-o situatie particular-generala.

Ideologii ar spune ca lumea trebuie schimbata - desigur, in sens bun. Ca formalism academic, merge, dar in realitate lumea este formata din fiecare dinte noi, nu lumea trebuie sa se schimbe cat omul - e mult mai usor.

De ce totusi lumea pare negativa si in mod particular descoperim personaje exceptionale? Lumea in realitate este o cantitate de entitati determinate de factorul de mentalitate. Aceasta este predominant mediocra, firesc sa ajungem la o mediocratie, dar aceste lucruri se refera la lume in general, in realitate ne concentram asupra individului, el este liber, si depinde de aceasta libertate. Ceea ce putem scoate in evidenta prin Planeta Painii este exact acest factor de libertate.

Omul actual este limitat la capitolul comunicare, este tot o influenta a unei realitati generalizate, formale, care la nivel de individ se percepe deformat; putem spune: o imposibilitate a comunicarii - in realitate e doar o consecinta.

Oamenii, avand o experienta comuna, trebuie sa si-o si accepte. Acum intram intr-o lume a omului, la propriu si nu la figurat, institutiile devin simbolice, omul va trebui sa-si asume toata responsabilitaea existentei sale - la propriu si nu la figurat - desigur, va mai ramane o masa de entitati care nu pot percepe viata prin individualizare cat prin colectivizare; fiind un singur colectiv, pot fi oricat de multi, n-are nici o importanta.

In societatea umana actuala, numai 7% pot realiza o realitate care se numeste individualizare. Lor ma adresez, fiindca aici ne intalnim cu o situatie cand ei pot spune "nu stim, nu ca nu vrem". Pentru a sti nu inseamna sa se impuna, acest lucru e valabil in colectivizare. Ca aceasta individualitzare a celor 7% sa devina reala, este nevoie de comunicare. Aceasta se imparte in doua: solilocviu si dialog. Dispare predica, conferinta, tribuna, ...acestea fiind valabile in colectivizare. Solilocviul sta la baza dialogului, el are ca instrumente cititul si scrisul, iar scrisul - prin Jurnal. In dialog sunt necesare cel putin doua personaje, relatia intre ele se face prin replica, dealtfel un schimb de experienta - aici este comunicarea...

Exact aceste lucruri nu sunt cunoscute astazi, prin Planeta Painii punem in functiune aceste instrumente, si incetul cu incetul vom descoperi dinamica spiritului, care este sensul vietii.

E uimitor si trist cum omul actual are posibilitati, dar le percepe imposibil. Tocmai de aceea cu rabdare, sinceritate si simplitate, sa ne angajam in propria noastra institutie, in care responsabilitatea si libertatea sa se confunde, si faptele noastre sa ne confirme cu adevarat ca viata are un sens.
Ion, Caim, 28 septembrie 2003, 3:07.

Prefata la Planeta Painii vol. XIII
Iese in evidenta un aspect: omul nu stie, nu ca nu vrea. Si totusi, chiar daca stie, nu este de ajuns.

In aceasta a XIII-a prefata ne vom ocupa de un aspect pe care il traiesc numai cei care au aflat, stiu. Aceasta alternativa alimentara, in general si in particular, vrem - nu vrem, este un lucru bun. Se mai spune "multi chemati, putini alesi"; la ora actuala experienta fiind inedita, originala, survine ca un impact pe un fond generalizat atat prin traditii cat si prin stiinta, astfel ca cei care vor ce-au aflat, declanseaza un proces, de ce sa nu recunoastem, destul de dur fata de cei din jur, la randul lui protagonistul nu se poate bucura de argumente, se creaza un conflict care se amplifica, si cea mai mare parte a celor chemati sunt stersi de pe lista celor care sunt in stare.

Nu alimentatia naturala creaza probleme, cat acest impact social. Se poate spune ca cel mai rau lucru este sa sfidezi ignoranta. In acest sens venim in sprijinul celor care se afla in faza de initiere, solitari, fara experienta, inconjurati de o lume ostila - da, cu timpul aceasta alternativa va lua amploare, si cei in aceasta situatie nu se vor mai afla atat de expusi.

Acesti oameni care se opun n-ar face acest lucru, doar ca in spatele lor, putem spune chiar amenintator, stau aceste institutii care dealtfel i-au si adus in halul acesta, astfel ca omul va trebui sa se conformeze impotriva ratiunii sale. Si totusi cum reusesc cei alesi? Simplu: nu se opun celorlalti, nu-i contesta, si din aproape in aproape isi cuceresc dreptul la "nebunia" lor.

Oare cei care nu reusesc, e numai din cauza celorlalti? Nu-i chiar asa. Omul, in fata oricarei experiente noi este un ignorant. A percepe o experienta noua se poate realiza numai prin intuitie, imaginatie, incredere, intr-un cuvant, prin credinta. Majoritatea celor care doresc o asemenea alternativa intuiesc ca vor fi mai sanatosi, vor avea bani mai multi, se vor bucura de pensia statului mai mult timp decat au muncit, si cate si mai cate. In termenii nostri, aceste lucruri se numesc scop. In absolut, in viata, nu exista scop, ci numai sensul. Acestia la care ma refer acum vor sa profite prin a cocheta, a afisa un aer de progresist, si iar, profitul.

Alimentatia naturala este un paradox: dupa sapte ani de asa-zisa alimentatie naturala, urmarind algoritmul Elta Universitate, se ajunge la disparitia ei. Traditia si mai ales nutritionistii vor fi dezamagiti. Dealtfel, in urma acestor email-uri de pe Planeta Painii se poate vedea, sau cel puti anticipa o asemenea realitate. Si una dintre ele: cine si-ar fi imaginat ca apa este nociva? Dincolo de acesta afirmatie, este pur si simplu fapta; acesti oameni care ajung la o alimentatie naturala ca sens si nu ca scop, dupa maxim un an constata uimiti, surprinsi, ca apa a disparut, si nu numai atat, in prezenta ei se manifesta o repulsie. Da, foarte multe tabu-uri vor cadea lamentabil in praful materialismului.

Am conceput aceasta Planeta Painii pentru cei alesi, au nevoie de aceasta prezenta, atmosfera, pentru ca acolo unde sunt nu sunt intelesi, si un alt aspect din partea Planetei Painii se refera la experienta, in care cei alesi sa poata cunoaste si experienta celorlalti, pentu a nu se mai lovi de ele; iar inca un aspect al Planetei Painii este amploarea pe care a luat-o aceasta alternativa, plus alte si alte si alte fatete intr-adevar neasteptate, si inca unul din acestea: alimentatia naturala nu se reduce la o alimentatie naturala.

Pe aceasta cale vreau sa le transmit celor "alesi" : un lucru bun este supus la probele cele mai ne-bune. Dealtfel, dupa trecerea a cel putin un an, ceilalti pur si simplu se plictisesc, de aici o nota: toata contrarietatea lor n-a fost decat o ipocrizie, generata de insuficienta unei existente lenese, comode, si inutile.
Ion, Caim, 30 septembrie 2003, 3:05.

Prefata la Planeta Painii vol. XIV
Cei care au ajuns la acest volum se pot considera avansati in descoperirea unei vieti care, incetul cu incetul, se cristalizeaza intr-o dimensiune alternativa, si totusi, dincolo de aceste cuvinte este o viata dincolo de ceea ce s-a cunoscut pana acum - putem spune ca suntem prima generatie in aceasta directie, dar partea mai problematica este determinata de factorul de initiere, noutate, neasteptat,... Stiinta actuala nu poate raspunde la paradoxalele aspecte ale acestei noi trairi, si mai ales stiinta medicala, si in particular nutritionismul, care nu se poate recunoaste sub nici o forma in asa-zisa alimentatie naturala. In definitiv nu ne intereseaza sa respectam o stiinta, cat viata.

Aceasta prima generatie are doua aspecte: una mai numeroasa, determinata de cei care au trait intr-o alimentatie denaturata, si un al doilea aspect determinat de copiii acestei prime generatii - acestia cu timpul vor fi din ce in ce mai multi. Daca pentru primul aspect situatia e destul de complexa, pentru cel de-al doilea aspect este simpla; este uimitor sa vezi copii care nu stiu gustul apei, nu stiu ce sunt acelea medicamente, si mai ales n-au facut vaccinuri. O caracteristica minunata a lor este faptul ca nu sunt violenti, se joaca tot timpul, sunt deosebit de curiosi - da, practic am putea spune ca ei sunt de fapt prima generatie. Pe aceasta cale multumesc parintilor care dau dovada nu numai de curaj, dar si de credinta.

Putem vorbi de un dezavantaj al alimentatiei naturale: ea ne ofera un timp - putem spune imens, si mai ales ne elibereaza de perspectiva mortii. Si totusi nu suntem pregatiti sa traim intr-un timp nelimitat, liber; tocmai de aceea, in aceste email-uri o parte dintre corespondenti vorbesc la propriu de Jurnal, Astrologie, si - intr-o directie pe care inca n-am dezvoltat-o in aceste email-uri - de viata erotica. Practic ce inseamna acest timp nelimitat? O astfel de alimentatie desfiintand oboseala, nu mai putem dormi decat maxim 4 ore; pe de cealalta parte, capacitatea de munca, atat fizica cat si intelectuala, putem spune ca sunt nelimitate. Cei care n-au o pasiune, traind o pasivitate, risca foarte mult prin aceasta alimentatie; asa cum rezulta si din unele emai-uri, ei devin plante care cresc pe marginea drumului vietii, adica o viata vegetativa, intr-un echilibru putem spune inutil cu existenta.

Nu este o intamplare ca am specificat: aceasta alimentatie naturala se preteaza doar la 7% din populatie; intr-adevar, aici se ridica diferite probleme, dar cum spuneam, suntem prima generatie, descoperim asemenea probleme, dar pentru moment ele raman deschise, si cu toate acestea societatea umana tinde catre o educatie alimentara, care la randul ei va elimina din problematica sociala o suita de probleme anacronice, si mai ales atatea popoare care la ora actuala n-au acces la alimentatie. Nu pot trece cu vederea: la ora actuala mor de foame in jur de zece milioane de copii. Scriu aceste randuri si totusi ma consider normal... Situatia nu este numai disperata, situatia din Africa si America este in mod paradoxal similara. Astfel in Africa se moare de foame, si in America de prea muta mancare. Sntem responsabili fiecare dintre noi de aceasta realitate nebuna, si ceea ce putem face este o datorie - si incetul cu incetul, asa cum se vede si din aceste emailuri, societatea umana se indreapta spre bunul simt.

Intr-adevar prima generatie este supusa la cele mai mari probe, dar tocmai de aceea Planeta Painii incearca si reuseste sa atenueze asemenea probe... Peste o suta de ani ne vom aminti cu multa dificultate de faptul ca foloseam una dintre cavitati ca sa aspiram mediul inconjurator, si totusi astazi penuria si bulimia sunt intr-o intrecere nefireasca.

Nu trebuie sa condamnam institutiile si mai ales stiinta, fiindca n-am rezolva nimic. In ultima instanta omul, ca individ, este responsabil de faptele sale, fiindca institutiile sau stiinta nu sunt "persoane" care sa se opuna bunului simt. Ceea ce ne dezavantajeaza in aceasta directie este faptul ca nu stim ca exista o alterantiva, pe cat de simpla pe atat de accesibila. Si iar Planeta Painii vine in aceasta directie prin anumite emailuri in care orice om are o sumedenie de puncte de referinta, din care se poate trage o concluzie la propriu, si nu la figurat.

Si eu fac parte din prima generatie chiar daca sunt cu un pas inaintea ei - tocmai pentru a delibera mai clar aparentele probleme, astfel ca aceasta alternativa sa aiba un sens, si acesta sa fie unic.
Ion, Caim, 13 octombrie 2003, 2:32.

Prefata la Planeta Painii vol. XV
Daca intrebam cum se hraneste corpul fizic vom primi destule raspunsuri, culminand cu doctrina nutritionista... ca acum, in aceasta prefata, sa putem spune: corpul nu se hraneste, corpul traieste.

Mecanicismul materilalist a ajuns la mecanica fina, speculatiile se intrec care mai de care sa atinga culmea ignorantei, si dincolo de toate acestea o nemarginita catastrofa, miliarde de oameni intr-o interminabila suferinta, si dupa atata suferinta rasplata este moartea. Aceasta stiinta impotriva constiintei, putem spune ca si-a indeplinit planul cu varf si indesat.

O teorie buna nu poate invinge o teorie rea, si totusi consecintele, faptele, pot atesta sau contesta o teorie, o realitate, astfel voi da glas acestor fapte negative, cutremuratoare, care contesta o asemenea stiinta.

Avem impresia ca un corp fizic se hraneste - daca am fi mai atenti am avea multe date care se termina cu semnul intrebarii.

Va veti intreba: daca nu se hraneste, cum traieste? Curios de ce confundam trairea cu hrana; experienta materialista, senzoriala, ne aduce acest argument al hranei, al acestei alimentatii, al acestei asimilari a substantei prin cavitatea "bucala"; aceasta impresie devine o certitudine, spre nefericirea noastra - o stiinta.

Traim prin respiratie, aceasta se face prin cavitatea nazala (si nu numai), in aceasta respiratie nu ne referim la aer ci la o componenta subtila, prin care o dogma a stiintei spune ca daca nu se vede nu exista - da, nu se vede, si totusi traim cu acest "nu se vede". In linii mari, intram intr-o lume in care fiziologia si mai ales anatomia nu au voie sa se incumete. Nasul este adevarata gura, el absoarbe acest etheric si totodata il separa intre cele doua polaritati; de la radacina nasului pornesc doua canale (nadisuri), ele coboara intr-o miscare sinusoidala, ca la final sa se termine in gonade; pe parcursul acestui traseu, gratie acestei miscari ondulatorii se formeaza asa-zise cercuri, in centrul lor se afla un punct energetic (chakre), in apropierea acestor chakre se afla in sfarsit ceva care se vede: formatiunile endocrine. Scoatem in evidenta un paradox: in orice endocrina pare sa nu intre nimic, si totusi ele secreta ceea ce numim hormoni, sau mai pe larg, limpha. Aici stiinta materialista face iar o gafa afirmand: "corpul este format din 70% apa", in realitate aceasta apa este limpha - putem spune o substanta informationala - ea exista in mediul celular si extracelular. Din ea se formeaza celulele, intr-o continua regenerare, Altfel spus, daca acest corp n-ar absorbi o substanta asa-zis alimentara, si mai ales denaturata, el ar trai intr-un echilibru, intr-o armonie in care continuitatea sa se numeste eternitate. Aceasta alimentatie interfereaza acest mediu initial armonios, si daca mai este si denaturata, interferenta este catastrofica. In schimb alimentatia naturala, la inceput cantitativa, cu timpul devine din ce in ce mai restransa fara ca de fapt corpul sa sufere, cat din contra, dupa sapte ani ea devine simbolica, corpul revine deja la o stare de echilibru.

Am condensat in cateva randuri o realitate incomensurabila, din loc in loc prin aceste emailuri ale Planetei Painii o abordez in limitele unui context, dar este bine ca incetul cu incetul sa trecem de la stiinta la constiinta - in definitiv e vorba de viata noastra si nu de o pledoarie stiintifica. Si pentru poezia acestui subiect, Biblia vine ca un argument pe masura cand se spune cum Dumnezeu a facut din lut un bot peste care a suflat si i-a dat viata - da, metafora, poezie, in realitate metafizica. Dumnezeu sufla si-acum, oare e greu sa recunoastem ca e vorba de respiratie, si in caz ca Dumnezeu nu mai sufla, devenim boturi fara viata? E greu sa recunoastem ca a nu respira, nu murim de foame, ci murim de viata? Cata minte ne trebuie sau ne lipseste ca bunul simt sa dea sens responsabilitatii?

N-am dat decat glas faptelor si nu unei experiente statistice, senzoriale, mecaniciste, cu toate ca acestea m-au incurcat zeci de ani sa depistez adevarul. Am simtit ca ceva nu este in regula si am mers mai departe, acum ma pot bucura, adevarul ne asteapta pe fiecare sa nu mai asteptam, sa nu mai acceptam, cu curaj si de ce nu, cu credinta (nu cu religie) oricine are acces la propria noastra realitate, astfel vom intelege sensul alimentatiei naturale, trecand peste atatea scoli, debusee si surogate desuete si formale, care incearca fel de fel de metode intr-o asa-zisa alimentatie sanatoasa. Aceasta alimentatie se numeste respiratie (prana-iama). Oricine poate ajunge aici prin a respecta Legea, care e atat de simpla si accesibila; daca tot este sa mancam, sa nu-l mai corectam pe Dumnezeu prin a fierbe produsele alimentare, ele sunt deja coapte, sunt sanatoase, si intr-o abundenta ca-n rai.

Planeta Painii este un apel, o chemare catre bunul simt, catre constiinta, sa avem incredere in natura sanatoasa, si cu rabdare si iar bun simt, vom descoperi ca putem surade.
Ion, Caim, 16 octombrie 2003, 3:19.

Prefata la Planeta Painii vol. XVI
Traim un moment care se repeta la 2000 de ani, numit in greceste Apocalips, care in romaneste inseamna "schimbare, transformare"... Vulgul deteriorat de religie crede ca-i sfarsitul lumii - da, metaforic, e sfarsitul unei lumi si inceputul alteia, un moment de tranzitie.

O asemenea schimbare, transformare, se refera la toate domeniile vietii particulare si generale, si aici ne vom opri asupra medicinei.
Medicina actuala, care se mai numeste si alopatica, ( ALOPATIE s.f. (med.) procedeu de a trata o boala cu mijloace contrare naturii sale. [gen. -iei. / < fr. allopathie, cf. gr. allos - altul, pathos - suferinta] ) s-a format in evul mediu, cu o doza insemnata din medicina orientala, dar vechea medicina - as aminti numai pe cea dacica - era uitata, aparent pierduta. Elementele medicinei moderne s-au mulat pe un schelet materialist, mecanicist; chiar daca la ora actuala avem instrumente extrem de sensibile, si acestea au fost adaptate aceluiasi continut bazat pe observatii senzoriale, experiente deviate de strategiile religioase - si mai ales din epoca lui Michelangelo Buonaroti, care pentru a desavarsi arta sculpturii a trecut peste o restrictie teologica, facand disectii pe cadavre.

Medicina actuala foloseste o medicamentatie sintetica, chimioterapica, pentru organism sunt substante extrem de toxice, si ca sa n-o mai lungim, aceasta medicina se numeste terapeutica, iar mai concret, tratarea efectelor si nu a cauzelor.

Consecinta unei asemenea medicini a ajuns la pandemie, fara nici un drept de apel - probabil ca inca nu-i de ajuns pentru a se trage semnalul de alarma. Ceea ce o impiedica sa faca acest lucru este comertul, care finanteaza fabricile de medicamente si spitale, facultati si institute de cercetari medicale - ca un banal exemplu: de acum 30 de ani medicii americani au atras atentia ca zaharul trebuie vandut numai prin farmacii si cu reteta; atunci ca si acum, terorismul comercial si-a impus cuvantul. Astazi (2003) asistam la un recul: facultatile de medicina au ramas fara studenti... prin cantitatea de medicamente s-a epuizat, s-a pierdut efectul Placebo, pe de alta parte comertul a desfiintat bucataria particulara oferind o alimentatie din ce in ce mai sintetica si rafinata; populatia actuala are hepatita, arteroscleroza, dermatoze, disfunctii cardiovasculare, sistemul digestiv nu mai poate fi recuperat. Sunt afectati copiii de la varste din ce in ce mai mici, si ca o nota dramatica: ascensiunea diabetului dincolo de orice imaginatie. Toate aceste maladii sunt terminale, si totusi acest moment de tranzitie, cand aceasta medicina isi va incheia aceasta actiune distructiva; se va trece de la medicina terapeutica la medicina de preventie.

Incetul cu incetul omul realizeaza o realitate accesibila, va constata ca baza existentei sale este determinata de alimentatie, descoperind ca tot esafodajul acestei alimentatii este denaturarea alimentara.

Medicina si mai ales medicii de preventie - este de datoria lor sa promoveze o asemenea educatie alimentara, mai ales ca zecile de lucrari ale Eltei Universitate si mai ales Planeta Painii le stau la dispozitie cu un bagaj imens de rezultate in domeniul alimentatiei naturale.

Astfel incepe o lume noua, cu o viata si o alimentatie la fel, in care dispare medicamentul revenindu-se la spusele lui Hipocrat: "Alimentul sa va fie medicament si medicamentul aliment".

De aici incolo omul nu va mai depinde de institutii cat de faptele sale, educatia devine autoeducatie, se vor redescoperi legile sexului, oamenii vor calatori din ce in ce mai multi si mult, sistemele tehnologice actuale ne asigura o vasta experienta a comunicarii, vor dispare sanatorii si spitale, marile intreprinderi de medicamente, si de ce nu, si cimitirele. Toate acestea sunt posibile chiar daca astazi (2003) asistam la o tragedie gratuita, dar extrem de scumpa. Si asa cum se spune, din haos Saturn a creat lumea.

Alimentatia naturala actualmente este boicotata de mass-media, si aceasta tinuta in sah de comert, dar cine cauta va gasi, si mai ales la timpul potrivit instrumentul potrivit - ne referim la internet, unde nu mai poate fi manipulat, cenzurat si boicotat. Dar chiar si la acest nivel, milioanele de medici au datoria sa repare o asemenea catastrofa - si ne referim la omul medic, ca niciodata nu-i prea tarziu ca prin experienta lui sa ajute o omenire suferinda, care nu stie nu ca nu vrea. Deja alimentatia naturala prin Elta Universitate se raspandeste de la o zi la cealalta, cuprinzand si eliberand oameni care prin curajul lor ii vor ajuta si pe ceilalti, astfel ca viata omului sa depinda de viata.
Ion, Caim, 25 octombrie 2003, 2:51.

Prefata la Planeta Painii vol. XVII
Volumul acesta XVII face parte din colectia 17; poate multi s-au intrebat de ce folosim aceasta cifra - da, este simbolul Piramidei, ea nu se citeste 17, ci unu-sapte. Acest numar e formata din aceste doua cifre, respectiv 1 este Legea, si 7 Armonia.
In aceasta prefata ne vom ocupa de viata si de moarte, fiindca alimentatia - chiar si cea naturala - nu este totul.

Ne intrebam de ce murim; ca un raspuns speculativ putem spune ca ceea ce ne-a dat viata ne-o poate si lua - si cine ne-a dat viata? Multi vor spune ca Dumnezeu, dar eu voi spune: sexul.

Chiar si alimentatia cu carne, medicamentele, chiar si o viata ignoranta nu aduce moartea - desigur, numai suferinta., astfel ca nu putem spune ca suferim de moarte.

Intr-o conduita generala putem afirma ca femeia da viata, dar tot ea o ia - termenul de femeie aici este absolut formal.

La ora actuala la om, in afara de anestezia pe care o are, mai dominanta este devitalizarea, dar si una si cealalta pot fi escamontate.

Devitalizarea este pierderea energiei, a puterii de viata, datorata unui sex - si ca sa fim mai clari, ce fac barbatii azi este un simplu si banal proces de fecundare, si ei spun ca fac sex. Aceasta repetare a fecundarii, prin eliminarea substantei seminale, duce la o devitalizare galopanta. Femeia moderna nu stie ca aceasta metoda naturala si traditionala face ca partenerul ei sa moara putin cate putin; aici se explica de ce vorbim mai mult de vaduve decat de vaduvi.

Necunoasterea Legii Fructului Oprit, din Pomul Vietii, va crea o situatie aberanta, la o suta de ani intreaga populatie dispare. Pledam pentru cunoasterea acestei Legi, prin evitarea finalitatii actului erotic nu numai ca se mentine vitalul, viata, ci apare un plus de vitalitate - altfel spus, libidoul se mentine, si mai ales o nota cunoscuta numai de femei, ca acestea sa nu mai fie frustrate, sa traiasca o viata de insatisfactii. In mod obisnuit actul erotic dureaza cateva minute; in mod normal el poate dura pana la satisfactia reala.

Este vorba de o educatie si nu de o acceptare, este vorba de bunul simt prin care ne mentinem tineri si sanatosi.

Religia si celelalte institutii boicoteaza orice aluzie la realitatea pozitiva a sexului, fiindca depindem de sex - tocmai de aceea cunoasterea sa este prima Lege a vietii. Ce rol are alimentatia naturala? da, un rol covarsitor. Pentru a ajunge la aceasta educatie a sexului trebuie sa ai putere, care se afla numai in sanatate - de aceea se spune ca binele nu vine niciodata singur. Se poate constata in alimentatia naturala: cu cat corpul devine mai sanatos, cu atat se reduce din alimentatia naturala. Etapa urmatoare: alimentatia, trairea, se obtine numai prin sex, caruia este bine sa nu-i percepem numai latura fiziologica, cat latura ideatica: Iubirea.

Societatea umana tinde catre asemenea elucidari, religiile si celelalte institutii n-au nici o putere asupra vietii omului, astfel ca nu ele sunt de condamnat, cat ignoranta umana.

Aceasta devitalizare duce la pierderea imunitatii, intr-un termen modern: SIDA (SIDA nu se ia, se face); in termeni clasici, batranetea este o forma de SIDA naturala, dar amandoi termenii duc la moarte. Medicina alopata nu poate, nu-si permite, n-are voie sa perceapa o realitate care o contrazice; pentru a se mentine acest tabu sunt sacrificati toti oamenii, si inca o data revin: viata depinde numai de tine, nu de elementele formale care sunt religiile si institutiile. Elta Universitate pledeaza cu vehementa: daca omul nu se trezeste, e un cadavru viu.

Da, aceasta educatie nu este usoara - la fel ca si cea alimentara - sa nu uitam si proba Jurnalului (autoeducatie); acestea trei formeaza un triunghi, o Sfanta Treime, este Piramida, este 1-7, este taina la care avem acces doar prin bun simt. Este de datoria fiecaruia sa-si respecte propriile conditii, nu suntem datori religiilor si institutiilor cat propriei noastre ignorante, dar incetul cu incetul, dincolo de negura dinaintea zorilor putem intrezari de pe acum ca a fost un cosmar intretinut de cei dezamagiti. Asa-zisa moarte nu exista ci numai viata, dar e bine sa evitam acest spectacol grotesc, ieftin si gratuit, prin a apela, cu bun simt, la bunul simt.
Ion, Caim, 26 octombrie 2003, 2:52.

Planeta Pâinii

Alimentatie Naturala, Auto Educatie, Astrologie, Metafizica, Sexologie
Doresc sa ma inscriu la Planeta Paini

Elta live

Va invitam la transmisiunile online Elta Live in fiecare Luni, Marti, Miercuri, Joi si Vineri de la orele 21:00 (EET).
Subiectele abordate sunt: Alimentatie Naturala, Autoeducatie, Astrologie, Sexosofie, Metafizica, Alternative la sistemele traditionale. In fiecare Marti si Joi se desfasoara cate o ora de exemplificare practica a prepararii unui fel din alimentatia naturala (ciorbe, mancaruri, deserturi), cu elemente componente, metode, tehnologie. Arhive Elta Live